Ga naar inhoud

Brom uit subwoofer


Aanbevolen berichten

Als ik mijn Philips A 2.300 (1 subwoofer en 2 satalier speakers )set inschakel begint de subwoofer een hele diepe brom te maken. Dit probleem blijft zich voordoen zolang de speaker set is ingeschakeld. Ik heb een ALCATech audio engine op de computer geinstallerd. Ik heb ergens op deze site gelezen dat het probleem zich kan voor doen als de stekker niet is aangesloten op een geaard stop contact. Nu heb ik de stekker van de speaker set wel aangesloten op een geaard stekker blok, maar dit stekker blok zit niet in een geaard stop contact aan de muur. Een vriend zij dat het brommende geluid werd veroorzaakt door het weglekken van stroom (?). Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen.
Link naar reactie
[quote:833eeaa999="Bamchen"]Als ik mijn Philips A 2.300 (1 subwoofer en 2 satalier speakers )set inschakel begint de subwoofer een hele diepe brom te maken. Dit probleem blijft zich voordoen zolang de speaker set is ingeschakeld. Ik heb een ALCATech audio engine op de computer geinstallerd. [b:833eeaa999]Ik heb ergens op deze site gelezen dat het probleem zich kan voor doen als de stekker niet is aangesloten op een geaard stop contact. Nu heb ik de stekker van de speaker set wel aangesloten op een geaard stekker blok, maar dit stekker blok zit niet in een geaard stop contact aan de muur. [/b:833eeaa999] Een vriend zij dat het brommende geluid werd veroorzaakt door het weglekken van stroom (?). Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen.[/quote:833eeaa999]Dan heeft het natuurlijk ook geen nut. Sluit je set es aan op een geaarde wantcontactdoos.
Link naar reactie
Dit heeft sowieso geen nut want de voeding van de Philips versterker set is niet geaard. Ik heb een vergelijkbare set. Ik ben er overigens zelf niet zo blij mee. Ik ben wat modificaties aan het uitvoeren ... De computer zou je wel moeten aarden. Wanneer dat via hetzelfde blok gaat, dan moet je zorgen dat die steker in een geaarde wcd gaat! En andere de computer op een geaarde wcd aansluiten. Afgezien van het feit dat een goede aarding nuttig is, is er kennelijk sprake van een aardlus. Heb je een verbinding met een audio versterker? Is er misschien een antennekabel aangesloten op een apparaat dat in verbinding staat met de computer? Even de antennekabel lostrekken en je hebt het antwoord. Kijk wel uit, want je zult ongetwijfeld een vonkje zien overspringen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...