Ga naar inhoud

DVD brander inbouwen >> NEC ND1300a


Aanbevolen berichten

Ik dacht dus idd zelf ook beide branders op één IDE te zetten, en de HD en DVD speler op de andere. Maakt het dan ook nog verschil welke ik Master en welke ik slave maak :roll: ? ps op mijn DVD brander kan ik dmv een jumper kiezen voor "M"aster, "S"lave of "CSEL" . WTF is CSEL :o ? Dank u ! Kan ik zometeen dat dingetje inbouwen :D ! en wat voor complicaties krijg ik trouwens als ik gewoon het lege IDE aansluitinkje zou nemen en daar de DVDRW op zet... ???
Link naar reactie
[quote:0b0ee39417="Bosje"]HD en dvd speler op IDE1 DVD Brander op IDE2 evr ook de cd rewriter. Zou de cd-rewriter verpatsen of in een andere PC doen.[/quote:0b0ee39417] HD(master) DVD-spelers (slave) DVD-brander(master) cd-brander(slave) :-? allebei branders, ik geef de dvd maar voorang cls -> dan wordt slave/master bepaald door de volgorde op de IDE
Link naar reactie
[quote:307df92126="Johnny321"][quote:307df92126="Bosje"]HD en dvd speler op IDE1 DVD Brander op IDE2 evr ook de cd rewriter. Zou de cd-rewriter verpatsen of in een andere PC doen.[/quote:307df92126] HD(master) DVD-spelers (slave) DVD-brander(master) cd-brander(slave) :-? allebei branders, ik geef de dvd maar voorang cls -> dan wordt slave/master bepaald door de volgorde op de IDE[/quote:307df92126]DVD-brander als DVD-speler gebruiken verkort de levensduur van de DVD-brander. Lens wordt dan wel gebruikt om te lezen. Zal toch maar DVD-speler d'r indrukken. (zoals bovenstaand). De meeste DVD-brander lezen ook niet zo snel.
Link naar reactie
[quote:3b7b9b91a7="Pentium"]Heb in mijn pc momenteel zitten één HD, (een floppy), een dvd speler, en een CD writer. Nu heb ik een DVD brander gekocht. hoe kan ik dit t beste aansluiten :D ?[/quote:3b7b9b91a7]Wil je gelijktijdig CD's en DVD's branden, dan moet je de CDwriter laten zitten :D . Haal hem er anders maar uit , en zet er een extra HD in .
Link naar reactie
[/quote] HD(master) DVD-spelers (slave) DVD-brander(master) cd-brander(slave) allebei branders, ik geef de dvd maar voorang cls -> dan wordt slave/master bepaald door de volgorde op de IDE [quote:fc0c543275] Waarom is het belangerijk wie bij wie zit en wie master is en wie slave? Maakt ide1 of ide2 nog uit? Ik heb net een nec 2500 dvd brander gekocht en heb problemen met in bouwen. Er zaten al één dvd speler en 2 harddisk-en in. Net de brander er bij geplaatst en nu start mijn pc niet meer op. Ik krijg de melding dat de bootvolgorde automatisch is aangepast en start dan weer op nieuw op. Hij blijft dit doen. Iedere keer weer een andere boot volgorde. Soms ziet hij 4 en soms ziet hij 3 apparaten om te booten. Vooruit bedankt voor jullie hulp. Ravaoo[/quote:fc0c543275]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...