Ga naar inhoud

Subwoofer werkt niet meer in spel


Aanbevolen berichten

Ik heb hetvolgende probleem: Ik heb die nieuwe Aldi PC en 5.1 speakerset. Bij Freelancer en Yager (DEMO) werkt de subwoofer aanvankelijk goed. Als ik tegen een schip aanbots, tril ik van mijn stoel af. :D Maar opeens werkt de subwoofer niet meer in die spellen. Ik snap er niks van. Ik heb al allerlei mogelijke settings proberen aan te passen (in de game en in Windows XP), maar ik krijg het niet meer aan de praat. :( Iemand ervaring hiermee en het liefst een oplossing erbij :wink: PS) De audio-kaart (of liever gezegd de chipset) is van C-Media. Nieuwste drivers zijn geinstalleerd.
Link naar reactie
Nou als jij uit je stoel trilt lijkt het me dat dat ding is geknapt. Er zit dus in die subwoofer een soort ronde stuk materiaal dat de lucht laat trillen heel laag. Als het te erg is gaat die verbuigen en uiteindlijk stuk. Nou zit er dus een limiter op zodat het nooit gebeurt. Maar het kan dus wel. Misschien kan je nog teruggaan naar de winkel en een nieuwe vragen.
Link naar reactie
:D Ik kan je verzekeren dat de subwoofer niet kapot is. Dat "van mijn stoel aftrillen", was meer een manier om aan te duiden dat ie zijn werk goed doet. :wink: Het is duidelijk een software/driver probleem, maar ik snap niet dat de subwoofer eerst wel goed werkt en vervolgens ineens niet meer (in die 2 genoemde spellen dan), terwijl ik bij mijn weten geen ingrijpende veranderingen heb aangebracht v.w.b. driver of geluidsinstellingen.
Link naar reactie
[quote:bbc1796391="SeBsZ"]Als je een radio op de woofer aansluit, doet ie het dan? Heb je toevallig een stekkertje eruit getrokken? [*] Je weet maar nooit ;)[/quote:bbc1796391] Hoor je bij de woofer heel erg zacht wat geluid,of echt helemaal niks? Heb je je woofer misschien op z'n hartste gehad? Je zou eens kunnen proberen om het open te schroeven, en dan eens kijken of de 2 kabeltjes die naar de woofer-speaker gaan wel goed aangesloten zijn. Ik heb dat zelf namelijk ook eens gehad, het trilt dan wel eens gewoon los. P.S. Ze je woofer nooit te hard!!!!!!! En zorg dat het geluid ziver blijft, anders blaas je hem op, en dan kunnen er ook van deze problemen komen.
Link naar reactie
Oke, er is blijkbaar een misverstand: Mijn subwoofer is [b:c0444a8f03]niet[/b:c0444a8f03] stuk! Er zit bij de geluidskaart zo'n leuk testprogramma (rondvliegende helikopters enzo) en daar doet ie het gewoon goed in. Ook bij films met de AC3 plugin doet ie het uitstekend. Het is dus geen hardware probleem, maar een software probleem. De nieuwste drivers bieden geen uitkomst. Bij de 2 spellen die ik noemde deed de subwoofer het in het begin wel, maar al vrij snel niet meer. Het is net of de subwoofer niet meer herkend wordt door de spellen, zonder dat ik iets in de settings veranderd heb. Erg vaag allemaal dus. Kan het misschien zo zijn dat bijvoorbeeld een mediaplayer automatisch iets aan de windows-settings veranderd heeft, waardoor er een "conflict" ontstaat met de spellen. Ik gis nu maar wat, maar misschien dat een van jullie er meer over kan zeggen. Iig bedankt voor de onderhoudstips :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...