Ga naar inhoud

On-board geluid en Soundcard


Aanbevolen berichten

Is er een mogelijkheid om zowel een on-board geluidskaart met een PCI-geluidskaart tegelijkertijd te gebruiken? Het is nl. voor een muzltimedia-applicatie en ik wil hiervoor een Shuttle-PC gaan gebruiken. Deze heeft echter maar 1 PCI-slot voor een geluidskaart terwijl ik graag 2 interne geluidskaarten wil gebruiken. Een on-board gelduiskaart en een PCI-geluidskaart zou dus mooi zijn. Maar overruled de PCI-kaart dan niet de on-board geluidskaart?
Link naar reactie
Als je 2 videokaarten in je PC hebt zitten, dan gaat dat wel eens ruzien. Ik heb dat zelf ook eens gehad, en dan gaat opstarten wel langzaam, en je krijgt wel eens foutmeldingen. Ik heb al van verschillende kanten gehoord, dat 2 geluidskaarten niet goed werkt. Als je er 2 in je PC hebt zitten, dan kun je kiezen welke je wilt gebruiken. Je krijgt dus uit eentje tegelijkertijd maar geluid :wink:
Link naar reactie
Ik heb ervaring met 2 systemen waarbij ik de onboard geluidsvorziening en een pci geluidskaart samen heb gebruikt; een msi-mobo met creative chip samen met een terratec dmx kaart en een intelmobo met ac97 (?)chip en een soundblasterkaart. Ik kan in een sequencer als cubase of bv. magix-musicstudio beide geluidskaarten instellen als uitgang voor de audiosporen ,en dan met een externe mixer samen voegen tot een audio signaal. Als je de geluiden in windows of andere gewone software( mediaspelers,spelletjes ed.)gebruikt kun je maar 1 kaart kiezen ( in config scherm) voor zo ver mijn ervaringen met 2 geluids kaarten groeten werner
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...