Ga naar inhoud

Windows Media Player 9 blijft hangen bij ophalen mpeg


Aanbevolen berichten

Wanneer ik een filmpje via internet wil bekijken, dan blijft WMP vaak hangen. Onderin het scherm zie je dan "verbinden" en verder gebeurt er niets. Na het afsluiten krijg ik onderstaande foutmelding: Handtekening van fout: szAppName:wmplayer.exe szAppVer:9.0.0.2980 zModName:hungapp szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000 Dit gebeurt bij bijvoorbeeld filmjes met een .mpeg extentie. Wanneer ik hetzelfde mpeg filmpje download (opslaan als), dan is die wel normaal met WMP te bekijken. Andere filmpjes, met bijvoorbeeld de .wmv extentie, worden wel direct in WMP getoond. Mijn OS is XP Home en heb WMP al opnieuw geinstalleerd. Alle extenties aan WMP gekoppeld, firewall en virusscanner uitgezet en zelfs alle beveiligingen op zeer laag gezet. Desondanks blijft het probleem. Wie weet raad? Thnx!! :wink:
Link naar reactie
Hoi Ben, Ik heb je net een aanvullend berichtje gestuurd. Om op jouw vragen terug te komen: 1) Klik ik op het systeemlogboek, dan krijg ik de volgende melding: Het gebeurtenislogboekbestand is beschadigd. 2) Bij het toepassingenlogboek staat het volgende: Fout 12-1-2004 21:24:51 Application Hang (101) 1002 n.v.t. Fout 12-1-2004 21:05:11 Application Hang Geen 1001 n.v.t. Fout 12-1-2004 21:03:42 Application Hang (101) 1002 n.v.t. enz. enz. 3) Ik heb een kabel (Chello Classic) verbinding. Grtz, Freakie
Link naar reactie
Na vele en vele uren (en dit is nog zwak uitgedrukt) forums te hebben bezocht en de nodige "draadjes" te hebben gelezen, blijkt dat meerdere personen exact dezefde problemen ondervinden. Net zoals ik hebben zij al van alles geprobeerd, maar niets helpt. Ik blijf echter volhouden en hoop samen met jullie de oplossing te vinden. Alleen het probleem is dat ik niet meer weet in welke richting ik moet zoeken. Net nog alle instellingen gecontroleerd die aan een mpeg bestand gekoppeld zijn (Bestandstypen / MPEG => Geavanceerd / zowel openen als afspelen) en vervolgens met SpyBod en AdAware mijn pc laten scanen op spyware. Helaas wederom zonder succes. :cry: Wie weet raad?
Link naar reactie
Nogmaals allen bedankt voor jullie hulp. Helaas hebben ook de laatste tips van Ben geen resultaat gehad. Ik ben nog steeds aan het "klooien" en volgens mij ben ik iets verder gekomen, althans bij de oorzaak van het probleem. Ik vermoed (weet dit dus niet zeker) dat de ellende begonnen is na installatie van QuickTime pro 6.5. Nadat ik het programma verwijderd had, bleef het probleem bestaan. Ook het schonen van het register (misschien toch iets laten staan?) had geen resultaat. Wat me nu opvalt is dat wanneer ik binnen WMP de koppeling met mpeg [u:0f97dcb928]afvink[/u:0f97dcb928] en daarna een mpeg bestandje aanklik, dan wordt het bestand gewoon gedownload. Daarna krijg je de vraag aan welk programma je het mpeg bestand wil koppelen. Nadat ik mpeg aan WMP koppel ("altijd openen met" aangevinkt), wordt het filmpje gewoon getoond. Ook andere mpeg filmpjes worden nu [u:0f97dcb928]na[/u:0f97dcb928] het downloaden dus automatisch door WMP afgespeeld. Wanneer ik daarna bij de opties van WMP de mpeg extentie weer aan de WMP koppel, zodat niet eerst het hele filmpje gedownload hoeft te worden voordat je beeld krijg, loopt WMP weer vast. Conclusie, het kan dus in ieder geval niets te maken hebben met een codec. Wie kan hier "iets van maken"? Tnx!! Freakie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...