Ga naar inhoud

Welk is het beste Home cinema set voor mijn Aldi computer?


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen. Ik heb die computer van de Aldi (voor iedereen ondertussen wel gekend) voor de onbekenden zie: http://www.hardware.info/reviews.php?id=435 Ben momenteel in het bezit van volgend setje: Cambridge SoundWorks Desktop TheaterTM 5.1 DTT2500 Digital speakers. zie voor details: http://www.anandtech.com/audio/showdoc.html?i=1055 Ik vraag me af welk suround setje het beste is op mijn Medion computer. Er zit dus een 6.1 geluidskaart in. Bij mijn huidige boxen zit wel een decoder maar heb ik die nu nog nodig? Ik twijfel om andere boxen aan te schaffen namelijk de Creative® Inspire™ 6.1 6700 zie voor detail: http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=372 Wat is volgens jullie het beste?
Link naar reactie
[quote:cc01d8ab13]Ik vraag me af welk suround setje het beste is op mijn Medion computer. Er zit dus een 6.1 geluidskaart in. [/quote:cc01d8ab13] Jouw systeemconfiguratie is lang performant genoeg om als een zeer degelijke home-cinema set te fungeren, dus ik denk da je altijd wel een beter resultaat zal hebben naarmate je een kwalitatiever speakerset/soundcard gaat gebruiken :wink: De vraag is waar leg je de grens? Uit mijn ervaring vind ik dat die onboard 6.1 geluidskaarten (zoals waarschijnlijk bij jou het geval is) het lang niet slecht doen in zulke omstandigheden... Een creative Audigy 2 kaart bied natuurlijk heel wat meer mogelijkheden maar ik twijfel eraan dat die meerwaarde wel dat extra geld waard is als je enkel geluid wilt afspelen. [quote:cc01d8ab13]Bij mijn huidige boxen zit wel een decoder maar heb ik die nu nog nodig? [/quote:cc01d8ab13] Een 6.1 geluidskaart bevat alle decodering die je nodig hebt om 6-kanaals geluid te profiteren, gewoon boxen op de juiste manier aansluiten en draaien die handel... Wat betreft die creative speakerset denk ik dat die je zeker voldoening zullen schenken, verder kan ik ook Philips aanraden... succes ermee ! greetzz... M
Link naar reactie
Ik ben in het bezit van deze creative inspire 6700.. In samenwerking met een Creative Audigy 2 5.1, en kan je vertellen dat ik hierover zeer tevreden ben.. Het geluid is geweldig! heb geen stereo toren meer nodig.. Enigste minpuntje wat ik hieraan ondervind is dat ik de stemmen in films heel zachtjes hoor, maar ik vermoed dat dit komt door mijn 5.1 geluidskaart..
Link naar reactie
Ik zou je een audigy kaart aanraden ik heb een 6.1 geluid op mn moederbord maar gebruik hem niet ik heb al een lange tijd een creative audigy player 5.1 ik heb de creative 5500 digital gehaald was er zeer tevreden mee en mn broertje heeft laatst een creativ 6700 6.1 gehaald en ik vond de geluid van de 5500 veel beter klinken en hij heeft een externe decoder en een afstandsbedienen als extra ik raad je een 5500 digital aan als je de geld voor heb neem een 5700 maar die is wat duurder.
Link naar reactie
[quote:6a46fd0c52="matrox1"] Ben momenteel in het bezit van volgend setje: Cambridge SoundWorks Desktop TheaterTM 5.1 DTT2500 Digital speakers. zie voor details: [/quote:6a46fd0c52]Wat is daar mis mee? Als je die al hebt heb je toch geen 6.1 nodig? En er zijn nog geen 6.1 sound onboard hoor, zo ver ik weet. Meschien wel 6 channel, maar dat is 5.1 en niet 6.1 (5 + 1, subwoofer is ook een channel) Waarom zouw je overstappen? Als je dat doet zouw ik dan maar meteen voor de 6.1 Audigy 2 gaan, dan heb je wel meteen het beste...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...