Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

neem een kijkje op www.dvdrhelp.com en klik in het linker menu onder 'what is' op 'dvdr' Het komt erop neer dat dvd+r een betere generatie dvd's is. Als jou dvd speler alleen - ondersteund, kan je ook alleen -r(w)'s branden met je dvd-brander voor je dvd speler. Als je dvd speler ook +r(w) ondersteund zou ik zeggen: gebruik alleen + omdat deze kwaliteit beter is.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wat hierboven staat is dus compleet onzin. + en - zijn gewoon ontstaan door concurrentie tussen 3 velden eigenlijk. DVD+R(W), DVD-R(W) en DVD-RAM. Uiteindelijk is de - als enige van de 3 ook daadwerkelijk goedgekeurd door het dvdforum waardoor de eerste generatie speler die eigen gemaakte DVD's aankon ook alleen maar de - standard aankonden. Men is er alleen achter gekomen dat DVD+R gewoon een hele goede standard is geworden over het algemeen iets Ik vind de foutbetere brandresultaten dan -R. Van de huidige DVD spelers die je in de winkel koopt of een jaar geleden gekocht heb kan ongeveer 90% beide standarden zonder problemen lezen. Persoonlijk prefereer ik +R, maar het uiteindelijke verschil is niet zo groot.
Link naar reactie
[quote:583e25b03b="red1"]Geweldig dat dat jouw mening is, mijn mening is dat -r het beste is omdat het door de meeste standalone dvdspelers wordt herkend, en dat heb ik door ervaring geleerd.[/quote:583e25b03b]Oja, tuurlijk. Als het door de meeste dingen ondersteund wordt, is het het beste. Dus windows is per definitie beter dan linux. Kom es met een goed argument
Link naar reactie
Lol heb je het artikel zelf wel gelezen? Er staat namelijk wat ik al zei: [b:35faf7e8d4]dvd+rw is sneller bij schrijfbewerkingen, dvd-rw biedt op dit ogenblik de grootste kans op leesbaarheid van dvd-video’s[/b:35faf7e8d4] Ik sta verder echt wel open voor andere meningen, maar aangezien daar OOK staat, dat - de beste kans biedt op leesbaarheid van dvd-video's, zal ik in dit geval mijn mening niet veranderen.
Link naar reactie
....Het enige probleem is dat het DVD-R-formaat oorspronkelijk niet ontwikkeld is voor DVD-video. Deze mogelijkheid werd er pas achteraf aan toegevoegd. Hierdoor is het mogelijk dat, met name oudere, DVD-spelers de DVD niet herkennen en dus ook niet af willen spelen...... Er staan voor/nadelen op. Voor sommige groepen is + beter en handiger, en voor anderen is - beter. Dat jij nu net weer bij de - kant hoort, jah, I don't care
Link naar reactie
Red1 zoals ik al eerder zei in de huidige markt van DVD spelers van de laatste +- 18 maanden kan 90% van de spelers beide standarden gewoon aan. Het zijn alleen DVD spelers die al 2 jaar oud zijn die in sommige gevallen alleen de - standard lezen als die ook al herkend wordt. Daarnaast zit er een ander feit op wat zelfs nog belangrijker is. en dat is de geschreven DVD branden naar het DVD-ROM bookformat anders lezen veel DVD spelers ze zowieso niet :) Dat + support niet altijd in de handleiding staat wil niet zeggen dat de speler het niet kan. Elke speler wat het laatste jaar is gemaakt kan beide standarden lezen. Daarbij heeft de + standard het voorbeel dat de geschreven DVD's vaak minder fouten bevatten en ook nog eens toleranter zijn dan de -R DVD's Dat de - standard eerder is geaccepteerd en dus ook in DVD spelers te vinden was wil helemaal niet zeggen dat het een betere manier is. En ja ik was ook een - aanhanger tot ik brandresultaten zag van + geschreven DVD's. waar de compatibiliteit kwestie niet eens zo groot is als jij denkt.
Link naar reactie
Dit zijn de laatste woorden die ik er aan vuil maak want ik begin jullie zat te worden. 1. Vriend van me had [b:c8dfbc3d57]onlangs[/b:c8dfbc3d57] een een sony standalone gekocht, niets deed het erin, behalve....juist -r 2. Mijn omgebouwde playstation lust ook alleen maar....juist weer -r 3. Zus van mijn vriend had een Pioneer standalone gekocht, welke dvd's deden het er alleen maar in...3 x raden. En zo heb ik nog wel een paar voorbeelden, en er is werkelijk niets wat mij op andere gedachten zal brengen, ik heb de resultaten zelf gezien....en mede omdat mijn ps2 [b:c8dfbc3d57]GEEN[/b:c8dfbc3d57] +r moet, zal ik ook nooit van mijn leven op +r branden. Dus wat mij betreft einde discussie en MichielPH, de topic starter, moet zelf maar bepalen welk formaat hij kiest.
Link naar reactie
Zonder verder iets uit te willen spreken, de PS2 van mijn neefje leest, af fabriek, en dus zonder ombouw of zoiets, uitstekend DVD+R en ook DVD+RW!! Wel moet ik erbij zeggen dat dit ding recentelijk is gekocht bij de Mediamarkt. Ook mijn eigen standalone leest + en -. Net zoals alle spelers in mijn omgeving (buurman, kennissen, familie). De enige speler die geen + leest is een Pioneer van "heel lang geleden" en die leest ook geen -. Dat ding leest niks wat niet uit een fabriekspers komt. Ik heb verder geen oordeel over + of - omdat ik in compatibeliteit nog geen één speler heb gezien die niet beide lust. Behalve dan dat ding wat GEEN van beide lust. Groeten.
Link naar reactie
Ik heb onlangs een Philips DVDR75 Dvd videorecorder aangeschaft en dit is een Plus recorder. Op zowel een Philips, Yamaha als een sony, sony ps2(niet omgebouwd),cyberhome als een pioneer worden zowel de +r(sony) en zelfs de +rw(philips) schijven perfect weergegeven. Sterker nog, ook de op mijn nec nd1300a gefikte +r en +rw schijven werken overal. ook gefinaliseerde -r schijven doen het overaal, maar -rw schijven kan mijn dvdr75 niet lezen. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft met welke software de dvd gebrand is. Zo kan ik dvd scrink voor het rippen, decoderen en het scrinken van een dvd aan bevelen en nero 6 om mee te branden. Om een reeds gebrande schijven te kopieëren raad ik pinnacle instant copy aan, het kopieëren met de kopieër module van nero raad ik af(om gewoon mee te branden is nero wel ok). En je moet schijfjes hebben met een goed reflecterende laag. Te donkere schijven kunnen problemen geven(geldt niet voor een ps2, ps1 cd's zijn zwart van kleur ;)). BTW geldt dit ook voor cd-r's
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...