Ga naar inhoud

nero loopt vast


Aanbevolen berichten

nero 6 nec dvd-schrijver 1300A Tyan dual athlon 2400+ Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet. (zie boven). Daarin had ik ook de oude cd-brander (creative) , die al een paar jaar dienst doet, opgenomen. En Nero 6 geinstalleerd. Bij het schrijven van cd's ging alles aanvankeliojk goed. Nero las de bestanden in, en begon te schrijven. Daar haperde het. Bij het schrijven kwam het soms tpot 7 %, soms tot 50 % of daaromtrent. Ook geen lampje op de drive. Daarna bevroor het programma, en was alleen met de grootste moeite weer af te sluiten. De gebruikte cdrom was daarna waardeloos; er was wel iets opgeschreven, maar joost mag weten wat. Nieuwe schrijver gekocht, die zowel cdrom als div soorten dvd kan schrijven: Nec 1300A. Werkt goed en gewoon als DVD-schrijver. Maar met een cdrom is het hetzelfde verhaal: hij bevriest Nero. weet iemand hier raad op ?
Link naar reactie
Ga naar het configuratiescherm\systeembeheer\services. Dubbelklik in het rechter gedeelte op COM-service voor IMAPI cd-branders. Verander het opstarttype in "Uitgeschakeld". Download WNASPI.DLL en kopieer die naar de Neromap: http://www.nero.com/en/631940733573829.html Als dat allemaal niet helpt. Deïnstalleer Nero, start opnieuw op en kijk wat er gebeurt. _________________
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ff weggeweest. Inmiddels nero eraf gegooid, en andere branders geïnstalleerd (oa Burnquick). helaas, ook hier blijft het branden steken vlak na het begin. Ik denk dus: - dat het niet aan de brander ligt ( 2 verschillende branders deden het niet) - dat het niet aan de software ligt ( verschillende programma's blijven steken) - raar is dat dvd branden onder nero wel lukt. Nero 6.3 geinstalleerd, zelfde euvel. Kan het iets met de windows instellingen zijn ? ik las ergens iets over een DMA-instelling, maar dat snapte ik niet goed.
Link naar reactie
Is de Firmware up to date voor je Nec brander ? Is de PC overgeklokt ? Probeer eens met de Default instellingen van je Bios http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?action=find&data%5Bsearchtype%5D=search&data%5Bq%5D=nec+1300&data%5Bboolean%5D=OR&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=15&data%5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Link naar reactie
firmware 1.06, het is volgens nec niet nodig naar 1.07 te gaan pc is niet overklokt volgens nero info staat DMA aan ( en bij de andere, gewone cdrom-lezer uit) Je lees-advies: daar zat hetzelfde probleem bij, en de oplossing was dan: Windows opnieuw installeren. Maar dat is moeilijk voor mij; ik heb net een verse installatie, en allemaal nieuwe authorisatie-codes gekregen voor diverse software. Dus dat doe ik ff niet opnieuw.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...