anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Delen Geplaatst: 2 december 2003 nero 6 nec dvd-schrijver 1300A Tyan dual athlon 2400+ Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet. (zie boven). Daarin had ik ook de oude cd-brander (creative) , die al een paar jaar dienst doet, opgenomen. En Nero 6 geinstalleerd. Bij het schrijven van cd's ging alles aanvankeliojk goed. Nero las de bestanden in, en begon te schrijven. Daar haperde het. Bij het schrijven kwam het soms tpot 7 %, soms tot 50 % of daaromtrent. Ook geen lampje op de drive. Daarna bevroor het programma, en was alleen met de grootste moeite weer af te sluiten. De gebruikte cdrom was daarna waardeloos; er was wel iets opgeschreven, maar joost mag weten wat. Nieuwe schrijver gekocht, die zowel cdrom als div soorten dvd kan schrijven: Nec 1300A. Werkt goed en gewoon als DVD-schrijver. Maar met een cdrom is het hetzelfde verhaal: hij bevriest Nero. weet iemand hier raad op ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 zelf heb ik ook een creative brander op mijn oude pc pIII 800. werkte altijd perfect tot ik nero 6 installeerde, daarna kreeg ik leesproblemen met de creative. Daarna ging het lezen een stuk beter! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Sorry maar na de update gaat het wel beter maar niet goed genoeg. Ik ben weer terug naar Nero 5,9 en de pc loopt een stuk beter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=106910&highlight=cd+branden+xp Interne brandsoftware uitgezet in XP ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Was het niet zo dat in de eerste versie van Nero 6 dat ie vol bugs zat. En dat je moest updaten naar een latere 6 versie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 waar zit die interne brandsoftware ergens ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 ik heb nero geupdated naar 6.0.0.28, de laatste versie. Helaas... geen verschil. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Ga naar het configuratiescherm\systeembeheer\services. Dubbelklik in het rechter gedeelte op COM-service voor IMAPI cd-branders. Verander het opstarttype in "Uitgeschakeld". Download WNASPI.DLL en kopieer die naar de Neromap: http://www.nero.com/en/631940733573829.html Als dat allemaal niet helpt. Deïnstalleer Nero, start opnieuw op en kijk wat er gebeurt. _________________ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 service uitgeschakel wnaspi.dll proberen te vinden; op de opgegeven pagina kreeg ik het bestand wnaspi32.dll.exe voorgeschoteld; raar bestand. maar het helpt niet. ik ga nu 5.9 maar weer erop zetten, denk ik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Nog erger Nero 5.9 kent mijn brander Nec 1300A nog niet.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 Ik zou toch ook nog eerst een ander merk cd proberen. Ook met IDE drivers kunnen nog wel eens problemen optreden, gebruik als mogelijk de standaard MS drivers. Bij de NEC 1300A wordt overigens toch NERO express geleverd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2003 mjmm zal ik proberen. Nec 1300A goedkoop gekocht, in kale zak zonder software Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 http://www.aida32.hu/download/aida32ee_388.exe Dowload een Aida32 voor een volledige diagnose Misschien Nero 6.23 erop zetten aangezien je drive heel nieuw is, en deze dan pas herkend word. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2003 http://www.tweakers.net/meuktracker/5128 Lees dit eens Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 ff weggeweest. Inmiddels nero eraf gegooid, en andere branders geïnstalleerd (oa Burnquick). helaas, ook hier blijft het branden steken vlak na het begin. Ik denk dus: - dat het niet aan de brander ligt ( 2 verschillende branders deden het niet) - dat het niet aan de software ligt ( verschillende programma's blijven steken) - raar is dat dvd branden onder nero wel lukt. Nero 6.3 geinstalleerd, zelfde euvel. Kan het iets met de windows instellingen zijn ? ik las ergens iets over een DMA-instelling, maar dat snapte ik niet goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 Is de Firmware up to date voor je Nec brander ? Is de PC overgeklokt ? Probeer eens met de Default instellingen van je Bios http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?action=find&data%5Bsearchtype%5D=search&data%5Bq%5D=nec+1300&data%5Bboolean%5D=OR&data%5Bposter%5D=&data%5Btopicstarter%5D=&data%5Border%5D=relevance&data%5Bage_start%5D=&data%5Bage_end%5D=&data%5Btopicstatus%5D=&data%5Bsearchtimeout%5D=15&data%5Bsearch%5D=Zoek#hitstart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 firmware 1.06, het is volgens nec niet nodig naar 1.07 te gaan pc is niet overklokt volgens nero info staat DMA aan ( en bij de andere, gewone cdrom-lezer uit) Je lees-advies: daar zat hetzelfde probleem bij, en de oplossing was dan: Windows opnieuw installeren. Maar dat is moeilijk voor mij; ik heb net een verse installatie, en allemaal nieuwe authorisatie-codes gekregen voor diverse software. Dus dat doe ik ff niet opnieuw. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 Update Firmware is inmiddels 1.09 http://www.tweakers.net/meuktracker/5228 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2003 Hoi, Heb jij toevallig een pc-tv kaart in je computer zitten. Dat was bij mij de oorzaak. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2003 JA, een hauppauge wintv-radio...... Maar die wil ik niet kwijt.... Wat heb je eraan gedaan ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen