Ga naar inhoud

Medion 5.1 geluid


Aanbevolen berichten

Ik heb een tijd geleden een standalone DVD-speler gekocht. Marquant DVD-28. Nu zie ik een aanbieding bij de Aldi: PC 5.1 aktiv sound-system. Medion. de bioscoop op uw pc. 5 sateliet luidsprekers+1 power subwoofer Suround sound. 45 Watt RMS incl. kabels. 1. Kan deze op mijn dvd-speler aangesloten worden? 2. zoja, moet er nog een versterker bij? BVD, tweakermatt :)
Link naar reactie
In het boekje van mn DVD-speler staat: Indien u gebruik wilt maken van Dolby Prologic geluidsweergave, dan dient u een versterker te gebruiken die een Dolby decoder aan boord heeft tezamen met een digitale ingang in vorm van een coaxiale aansluiting of een glasvezel aansluiting. Sluit de DVD-speler dan met een van deze kabel typen aan op de versterker. Zet de Digital Audio Output van deze DVD-speler niet op 'Dolby Digital' tenzij u de digitale audio-aansluiting van deze DVD-speler verbindt met een AV decoder met Dolby Digital (AC-3) decodeerfunctie. Eerlijk gezegd, snap ik van dit stukje geen hol. Volgens mij heb ik een versterker nodig, of niet? En hoe duur is een versterker? :-? Weet iemand dat? Bedankt, tweakermatt. 8)
Link naar reactie
Hi, Je hebt inderdaad een (meerkanaals)versterker nodig om 5.1 geluid te kunnen horen. De handleiding van je DVD speler geeft het al aan: de decoder voor 5.1 zit of in de DVD speler of in de versterker. Je dvd speler heeft hem dus niet, vandaar die versterker nodig. Er is alleen nog een extra punt. Die versterker heeft geen actieve boxen nodig. De medion die je zou willen kopen kun je daar niet op aansluiten. Een losse 5.1 receiver (zonder boxen) is zo ruwweg vanaf 200/300euro. Als je niet teveel wilt uitgeven en je wilt toch 5.1 geluid kun je misschien beter een goedkoop all-in-one setje kopen.
Link naar reactie
nou moet ik zeggen ik zit hier met het zelfde. maar ik weet wel dat mijn standalone dvd speler een ingebouwde dts decoder enz heeft en dat er dus active subwoofer systemen zijn die dat aankunnen dan heb je dus alleen die set boxen van medion nodig of een ander merk koda is er geloof ik ook er zijn er meerdere en die hebben meestal ook een afstands bediening bij de zet zitten en dat kan jij direct op je dvd speler aansluiten. mits je die aansluitingen hebt. kijk daarvoor even achter op de speler.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...