anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Delen Geplaatst: 21 november 2003 Ik heb een tijd geleden een standalone DVD-speler gekocht. Marquant DVD-28. Nu zie ik een aanbieding bij de Aldi: PC 5.1 aktiv sound-system. Medion. de bioscoop op uw pc. 5 sateliet luidsprekers+1 power subwoofer Suround sound. 45 Watt RMS incl. kabels. 1. Kan deze op mijn dvd-speler aangesloten worden? 2. zoja, moet er nog een versterker bij? BVD, tweakermatt :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 Nou, als je DVD speler dr voor berekend is moet het kunnen, moet je gewoom ff in het beokje kijken. Maar om nu dat systeem aan te sluiten dat jij noemt:S:S Ga dan naar de kijkshop, daar hebben ze ook een medion set, maar datliijkt zegmaar meer op een gewone home cinema, en die kost 99 euro Jurrie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 In het boekje van mn DVD-speler staat: Indien u gebruik wilt maken van Dolby Prologic geluidsweergave, dan dient u een versterker te gebruiken die een Dolby decoder aan boord heeft tezamen met een digitale ingang in vorm van een coaxiale aansluiting of een glasvezel aansluiting. Sluit de DVD-speler dan met een van deze kabel typen aan op de versterker. Zet de Digital Audio Output van deze DVD-speler niet op 'Dolby Digital' tenzij u de digitale audio-aansluiting van deze DVD-speler verbindt met een AV decoder met Dolby Digital (AC-3) decodeerfunctie. Eerlijk gezegd, snap ik van dit stukje geen hol. Volgens mij heb ik een versterker nodig, of niet? En hoe duur is een versterker? :-? Weet iemand dat? Bedankt, tweakermatt. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 Hi, Je hebt inderdaad een (meerkanaals)versterker nodig om 5.1 geluid te kunnen horen. De handleiding van je DVD speler geeft het al aan: de decoder voor 5.1 zit of in de DVD speler of in de versterker. Je dvd speler heeft hem dus niet, vandaar die versterker nodig. Er is alleen nog een extra punt. Die versterker heeft geen actieve boxen nodig. De medion die je zou willen kopen kun je daar niet op aansluiten. Een losse 5.1 receiver (zonder boxen) is zo ruwweg vanaf 200/300euro. Als je niet teveel wilt uitgeven en je wilt toch 5.1 geluid kun je misschien beter een goedkoop all-in-one setje kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 Een home cinema speakerset heeft meestal geen eigen versterker. Wil je geen versterker, dan kun je beter een set 5.1 computerspeakers aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2003 [quote:854eeb317f="gerben"]Een home cinema speakerset heeft meestal geen eigen versterker. Wil je geen versterker, dan kun je beter een set 5.1 computerspeakers aanschaffen.[/quote:854eeb317f] Is er dan verschil tussen een 5.1 set voor home-cinema en computer?? :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2003 nou moet ik zeggen ik zit hier met het zelfde. maar ik weet wel dat mijn standalone dvd speler een ingebouwde dts decoder enz heeft en dat er dus active subwoofer systemen zijn die dat aankunnen dan heb je dus alleen die set boxen van medion nodig of een ander merk koda is er geloof ik ook er zijn er meerdere en die hebben meestal ook een afstands bediening bij de zet zitten en dat kan jij direct op je dvd speler aansluiten. mits je die aansluitingen hebt. kijk daarvoor even achter op de speler. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen