Ga naar inhoud

cassette ---> cd...hoe?


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal geluidscassettes met lezingen waarvan de kwaliteit steeds slechter wordt. Dus wil ik ze graag op cd branden. Kan Cassetterecorder aangesloten worden op pc? Eerst geluid opslaan alvorens te branden? hoe? speciale software voor nodig? Ik zou zowiezo een nieuwe (goedkope) cassetterecorder moeten aanschaffen. Maakt het uit wat voor een? Tis duidelijk dat ik hier niet veel verstand van heb, dus gaarne advies dank !! Jacqueline
Link naar reactie
De kwaliteit van een cassetterecorder heeft veel invloed op het eindresultaat. Als de opnames al matig tot gemiddeld zijn, dan zal de kwaltiteit niet meer zoveel achteruit gaan. Op mijn homepage vertel ik er het [url=http://home.hccnet.nl/h.vosman/lp2cd.htm]een en ander[/url] over. Waar ik zelf nog mee te maken kreeg was een te sterk ingangssignaal.
Link naar reactie
Je kunt Magix Music Cleaning lab gebruiken; goedkope software (vanaf €15,-) die ook ruis verminderd en de dynamiek ophaalt. Je sluit je deck (line out) aan op de line in (blauwe aansluiting) van je geluidskaart; je maakt gebruik van een mini-jackplugje zoals al omschreven (adapterstekkertje). De software brand het verkregen resultaat ook nog op cd. Heb het prgramma zelf veel gebruikt om LP's op cd te zetten; hierbij heb je wel een speciale voorversterker nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...