Ga naar inhoud

Kwaliteit TV


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb onlangs een pinnacle pctv pro (tvkaart) gekocht, nu krijg ik daar alleeen erg slechte kwaliteit beeld en geluid mee(vooral het geluid). Nu heb ik gekeken of het lag aan de kabel maar die is nieuw en met een versterkingskastje werd het beeld alleen maar slechter. Nu is het beeld op de 'gewone' tv ook niet geweldig. Weet iemand hoe ik mijn beeld beter kan krijgen? Oja en mijn grafische kaart is waarschijnlijk wel in orde, een geforce 4 ti4200.
Link naar reactie
Heb je de geluidskabel intern of extern aangesloten op je geluidskaart? Probeer es extern, hielp bij mij ook. Beeld: Niet te veel splitters tussen binnenkomst kabel en tv-kaart. Probeer anders ff een goede stekker tussen kabel en kaart. Geen plastic troep. TV-beeld op je pc is ALTIJD slechter dan de tv. TV is er immers voor gemaakt, pc niet.
Link naar reactie
Ik heb dezelfde TV kaart, op nederland 1 na is het beeld en geluid acceptabel tot goed. Kaart heeft wel iets last van interference van andere componenten (brom), vooral op hogere volumes. Ik heb het signaal direct via een splitter (actieve) vanaf de hoofdaansluiting waar het mijn huis binnenkomt. Werkt beter dan ergens halverwege aftappen. [quote:8e67264c41]Ik kan hem volgens mij alleen maar extern aansluuiten ik heb geen idee hoe ik hem intern zou kunnen aansluiten.[/quote:8e67264c41] Intern kan je hem aansluiten met hetzelfde soort kabeltje die je ook gebruikt voor het CD geluid van CD-rom/DVD naar de geluidskaart. Dan sluit je hem aan op de AUX van de geluidkaart. Kijk even in je manual van de TV-kaart voor locatie van de uitgaande geluidsignaal aansluiting. Success, Dutchie
Link naar reactie
Ben nog eens goed gaan kijken in de handleiding en naar de aansluitingen op mijn computer. Nu heb ik bedacht dat ik mijn boxen ook direct op de tvkaart kan aansluiten. Nu heb ik dat gedaan en is het geluid perfect, net zo goed als op een tv. Bedankt dus voor probleem 1 het geluid alleen het beeld is nog slecht. Nu heb ik alle splitters weggehaald het beeld is al beter maar kan volgens mij nog beter en nu kan ik nergens verder in huis tv kijken. Weet iemand nog meer tips om het beeld beter te krijgen en wat goede splitters zijn?
Link naar reactie
[ [i:c65e86f570]TV-beeld op je pc is ALTIJD slechter dan de tv. TV is er immers voor gemaakt, pc niet.[/quote][/i:c65e86f570] Moet zeggen dat mijn TV slechter beeld geeft dan het TV beeld op mijn monitor.TV is dan ook een oudje.Toch heb ik 3 TV's en de PC doorgelust.Kwaliteit op de monitor is goed, maar in de hoogste resolutie die ik standaard (1152x864 bij 90 Hrz)gebruik worden de beelden bij b.v een voetbal wedstrijd iets slechter maar nog prima tebekijken. Moet wel zeggen dat ik een zeer sterk signaal binnen krijg ,en daar absoluut geen versterker tussen moet plaatsen want dat geeft een slechter beeld. Ben met de PC ook de eerste die het signaal binnen krijg.
Link naar reactie
[quote:d82f42fa3a="stef01"]Moet zeggen dat mijn TV slechter beeld geeft dan het TV beeld op mijn monitor.TV is dan ook een oudje.Toch heb ik 3 TV's en de PC doorgelust.Kwaliteit op de monitor is goed, maar in de hoogste resolutie die ik standaard (1152x864 bij 90 Hrz)gebruik worden de beelden bij b.v een voetbal wedstrijd iets slechter maar nog prima tebekijken. Moet wel zeggen dat ik een zeer sterk signaal binnen krijg ,en daar absoluut geen versterker tussen moet plaatsen want dat geeft een slechter beeld. Ben met de PC ook de eerste die het signaal binnen krijg.[/quote:d82f42fa3a]Ben jij zeker net een van de uitzonderingen die wel heel goed beeld op monitor krijgt. Hoezo krijg jij trouwens heel sterk signaal?
Link naar reactie
[[i:cb3a3e8ef1]quote="Johnny321"][]Ben jij zeker net een van de uitzonderingen die wel heel goed beeld op monitor krijgt. Hoezo krijg jij trouwens heel sterk signaal?[/quote][/i:cb3a3e8ef1] Vanaf het moment dat de TV kaarten tekoop waren, heb ik die dingen in de PC.Blijkt dat beeld ook afhankelijk is van de andere hardware, o.a moederboord van MSI en de Hauppaugge TV kaart gaven slechter beeld en problemen.Wat betreft sterk signaal.Toen ik 500 m verder woonde , had ik een signaalversterker nodig . Nu woon ik met het kabelkastje voor de deur en kan en hoef geen versterker te gebruiken .
Link naar reactie
[quote:85c50b9954="Johnny321"]Kijk hier ff: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=92580&highlight=[/quote:85c50b9954][i:85c50b9954] [b:85c50b9954]Daarbij nog wat tips.[/b:85c50b9954] Adapters zo ver mogelijk van de PC Losse speakers idem De TV kaart in eeen ander slot Gebruik dikke antenne kabel en kijk bij instal naar de scheiding kern/rand TV kaart direkt van af de aansluiting woning.[/i:85c50b9954]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...