Ga naar inhoud

Probleem met DVD+RW?


Aanbevolen berichten

Ik ben er al een paar keer tegenaan gelopen en nu wil ik eens weten of iemand hier een oplossing voor weet. Ik heb een NEC 1100a DVD-brander. Deze brandt DVD+R/RW. De DVD+R's zijn in vrijwel alle DVD-spelers zonder problemen af te spelen, zowel in de PC's als in standalone spelers. Maar een DVD+RW wordt in de meeste gevallen helemaal niet herkend (no disc). Behalve op mijn Panasonic SA-HT70. Die heeft wel wat meer moeite met het herkennen van de DVD+RW, maar het werkt wel. En dat terwijl volgens de specificaties helemaal geen DVD+ of -R/RW gebruikt kan worden. Het probleem speelt zowel bij data- als video DVD+RW's. Heeft iemand een idee hoe dat komt of wat ik er aan kan doen? Ik heb al verschillende merken geprobeerd, maar steeds met hetzelfde resultaat. Wim.
Link naar reactie
Heb gisteren een Lenco DVD-16 standalone speler gekocht die DVD+R en RW zou moeten afspelen. Maar met de DVD+RW: no disc. Zal vanavond de code invoeren voor het afspelen van VCD/SVCD. Misschien dat dat nog helpt? In de PC's: Aopen 1648, NEC 5800 (in verschillende PC's gehad) en DVD-spelers in diverse laptops: wel DVD+R, maar geen +RW. Behalve de Aopen 1648 die ik thuis heb. Dat is een wat ouder model, maar die doet het dus prima. Je zou haast zeggen dat ik dan wat fout doe. Maar als ik een video DVD+RW maak en ik sla daar tevens de iso-file van op en ik brand de image op een DVD+R, dan werkt die DVD+R prima. Zou je toch zeggen dat die +RW het ook zou moeten doen. Misschien moet ik naar een firmware update kijken voor mijn brander? Wim.
Link naar reactie
De DVD sluit ik altijd af met branden. Dat is een gewoonte die ik mij heb aangeleerd toen ik VCD maakte. Ik weet dat dat anders niet werkt. Dan zou mijn Panasonc speler het trouwens ook niet willen afspelen. Inmiddels heb ik wel uitgevonden welke firmware versie mijn brander heeft. Is 1.A0, dus ik zal de update naar 1.A1 eens proberen. Was trouwens geen wonder dat ik dat niet kon vinden. Het verschijnt heel kort in beeld tijdens het opstarten van mijn PC. Dat opstarten gaat zo snel dat je nauwelijks de gegevens bij het opstarten te zien krijgt. Wim.
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de update naar 1.A1 uitgevoerd, maar het maakt geen verschil. Ik heb bij Etna nog meer updates gedownloaded, maar ik weet niet wat de verschillen zijn, dus of het verstandig is die toe te passen. Dat een +RW uit een NEC 1300a dezelfde problemen geeft verwondert mij eigenlijk niet, omdat beide machines heel erg op elkaar lijken. Zie op het Internet maar eens de verschillende discussies over het upgraden van een 1100 naar een 1300. Zijn er gebruikers van andere merken DVD+ branders die tegen dezelfde problemen aanlopen of juist niet? Wim.
Link naar reactie
Ik heb inmiddels ook de update 1ih0 (bitsetting hack) van etna.rpc1.org uitgevoerd. Ik heb als booktype DVD-ROM en DVD+RW geprobeerd, alle uitzonderingen bij ISO9660 uitgeschakeld, maar steeds zonder resultaat. Het blijkt gewoon niet mogelijk DVD+RW te lezen. Met name in mijn Lenco DVD16 speler vind ik dat hinderlijk. Ik heb nu een melding neergelegd bij Lenco. Blijf wel benieuwd wat de ervaringen zijn van gebruikers met andere merken DVD+RW branders (Philips bijvoorbeeld). Suggesties blijven uiteraard welkom. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...