Ga naar inhoud

geen filmbeeld op tv via mijn laptop, wel bureaublad


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een compaq 1722EA met dvd player en mijn dvd player speelt een vcd af maar er is geen beeld op tv. Moet ik soms codecs installeren???? Wel is er beeld op mijn laptop. Voorheen had ik wel beeld, maar ik weet na de nieuwe installatie niet meer wat ik allemaal ge-installeerd had. Spoed. Ik rip met moviejack en rip met Nero 6.15 Wie weet de oplossing Wim
Link naar reactie
Omdat je wel beeld hebt op je laptop denk ik dat het niet met codecs te maken heeft. Dit heb ik uit de FAQ (videokaarten-monitoren) van dit forum>>>>>> Probleempjes: Ik heb zwart wit beeld: Check de instelling voor S-video of Composiet. Kijk in de handleiding van je TV welk type signaal wordt ondersteund en welke externe ingang je daarvoor gebruiken moet. Op de monitor zie ik de DVD film maar op TV alleen een zwart window Verlaag de resolutie naar 800x600 op beide schermen en installeer eventueel de nieuwste drivers voor je videokaart. Ook kan het helpen wanneer je de primaire en secundaire monitor instelling wisselt. Je TV wordt dan het primaire scherm en je monitor secundair. Ik krijg geen beeld of alleen maar wat strepen Hier wordt PAL gebruikt wat meestal ook door de videokaarten automatisch ingesteld wordt. Sommige kaarten staan toch op NTSC en da's nie goed.
Link naar reactie
Nog een aanvulling: je moet schakelen tussen weergave op je laptop of op het TV-scherm. In de eigenschappen van je bureaublad kies je de tab Instellingen en dan de knop Geavanceerd. Hier zou je een mogelijkheid moeten hebben om het signaal naar je laptop en/of TV te kunnen sturen. Dat je altijd de nieuwste drivers nodig hebt is niet helemaal waar. Op mijn PC werkte het juist niet meer met de nieuwste drivers en heb ik de bij de kaart geleverde versie maar weer geinstalleerd. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...