Ga naar inhoud

2 vraagjes


Aanbevolen berichten

#1 TMPGenc kan ac3 en m2v demultiplexxen uit een vob dus ik neem aan dat met de multiplex functie hij het ook andersom kan. #2 , dat gaat niet, theoretisch is het mogelijk om de ondertitels in het alpha kanaal op te slaan maar praktisch zie ik dat niet gebeuren. Het Alpha kanaal is de 8 extra bits die 32 bits video heeft tov 24 bits video. 32 bits video is dus gewoon 24 bits video +8 extra bits waarin een extra "laag" kan worden opgeslagen die over de video heen wordt geprojecteerd en die in principe transparant is. In deze laag worden bv gewoonlijk de logo's van tv stations opgeslagen (bv het oranje "SBS6" logo). Theoretisch moet je dus in deze laag ook een ondertitel kunnen opslaan en voor het toevoegen van deze extra 8 bits laag zou je de hoofd video niet hoeven te hercomprimeren. Ik zou alleen niet weten hoe... ( en met welk programma?) [edit] nog nooit geprobeert wat jij wilt maar probeer eens wat met het "logo" filter in Virtualdub, deze slaat logo's (als het goed is ) op in de alpha layer....
Link naar reactie
Ik heb in TMPGEnc gekeken maar zie geen mogelijkheid om te muliplexen. De rede waarom ik een aparte multiplexer zoek is volgende: Ik ben avi bestand gesplit in video en audio gedeelte. Audio gedeelte is AC3. Als ik mbv DVD-Lab een menu met structuur aanmaak, en hierbij de 2 bestanden weer samengevoegd worden, ontstaat volgend probleem. De video DVD speelt versneld af zonder geluid! Maak ik echter een DVD zonder geluid dan loopt de video wél op normale snelheid.
Link naar reactie
Overigens: wat jij wilt is feitelijk wat een Subrip (srt) ondertitel (of soortgelijk) doet De video wordt door een extra filter heengeleid welke het alpha kanaal in eerst instantie aanmaakt en vervolgens de ondertiteltext on-the-fly in het alpha kanaal projecteerd. Nu ik er aan denk: volgens mij doet het subtitler filter (substation alpha) van Virtualdub het. mijn tijd is nu op maar op de vdub site kun je geloof ik lezen of inderdaad in het alpha kanaal wordt opgeslagen, hercompressie zou dan niet hoeven. Het sutititle filter gebruikt uitsluitend ssa files , er zijn conversie tools die srt ed kunnen omzetten naar ssa.
Link naar reactie
Ik heb de oplossing tot mijn probleem al gevonden. DVD-Lab beschikt over de demultiplexing mogelijkheden die ik nodig heb. Wat een ongelooflijk krachtig en uitgebreid programma is dat zeg! Hierdoor heb ik ook meteen de oplossing voor de subtitles gevonden. Die laat ik in de videostream zetten door TMPGEnc tijdens het hercomprimeren naar MPEG-2 stream. Dit is mogelijk middels FFSHOW. Heb inmiddels wat IMAX films (orgineel divx formaat) op DVD gezet, en de kwaliteit is zeer goed te noemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...