Ga naar inhoud

Digitale audio signaal laten decoden door computer


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben in het bezit van een standalone dvd-speler met voor het 5.1 geluid alleen maar 2 digitale uitgangen (optisch en coaxiaal). Zijn er soundkaarten te koop met een een optische en/of coaxiale uitgang en 6 anologe uitgangen? Het is dan de bedoeling dat de computer het digtale signaal decodeerd en naar de anologe uitgangen stuurt. In dit geval wordt de computer dus eingelijk de reciever (welke mij eigenlijk iets te duur zijn). Is dit mogelijk? GRTZ, René
Link naar reactie
[quote:be8f18e613="shoekie"]Zijn er soundkaarten te koop met een een [b:be8f18e613]optische en/of coaxiale uitgang[/b:be8f18e613] en 6 anologe uitgangen? Het is dan de bedoeling dat de computer het digtale signaal decodeerd en naar de anologe uitgangen stuurt.[/quote:be8f18e613] Je bedoelt waarschijnlijk een 'optische en/of coaxiale [b:be8f18e613]in[/b:be8f18e613]gang'... :wink:
Link naar reactie
Nou, bv mijn SB-Live-Platinum heeft zowel optical als SPdif(coax) input en output. Of je de in en output aan elkaar kan doorverbinden met een decoder ertussen die real-time(!) het geluid kan decoderen weet ik niet maar ik vraag me af of dat haalbaar is... Je zit sowiezo natuurlijk aan latency tijden (vertraging) welke , als het teveel wordt, erg irritant kan zijn. Ik kan me zo voorstellen dat als het meer dan pak 'm beet 50 Miliseconde wordt je het gaat zien: eerst komt het beeld en dan pas het geluid. Vanf zo'n 100 Ms kan je erop aan dat het irri is.... Het lijkt mij dat een dergelijk toepassing toch echt een hardware ac3 decoder vereist die, van zich zelf omdat het hardware is, erg lage latency hebben. Voor zover ik weet heeft mijn SB-live dat niet... Alhoewel? Weet iemand anders dat? Ik heb me nooit zo verdiept in die live, ik heb 'm omdat ik 'm kon kopen voor een prikkie terwijl ik eigenlijk prima tevreden was met mijn sb128 :oops: :roll:
Link naar reactie
Ik denk niet dat er geluidskaarten zijn met een AC3 decoder onboard. Dan hebben we het mog niet over eens over DTS. ALs je belang hecht aan 5.1 geluid ben ik bang dat je toch in een receiver met onboard decoders moet denken. Goed shoppen, let op uitlopende modellen die zijn vaak een stuk goedkoper. Uitgaande van je post neem ik aan dat je al 5.1 boxen hebt incl 2x front, center, 2x rear en een (actieve) subwoofer ?
Link naar reactie
Had ff gezocht bij Creative soundcards. Hier kwam ik op de Audigy II Platinum eX uit. Welke door de nieuwste Asio 2.0 drivers poorten direct goon 'doorlussen'. Dus digitaal in naar anoloog uit, maar dat beestje kost ook het nodige. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat ik gewoon een niet al te dure nieuwe dvd speler koop met anologe uitgangen erop. Bespaart hoop moeite en aangezien ik 'oude' (ongeveer half jaar) speler al aan vriend kan doorverkopen kost het me ook nog niet eens zo heel erg veel geld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...