Ga naar inhoud

Hoe? DVD-Formaat 4:3 omzetten naar 16:9


Aanbevolen berichten

Hallo Johnny 321, Bedankt voor je reactie's nog ff paar vraagjes Deze film is verkeerd geript, hij is van 16:9 omgezet naar 4:3 nu kloppen de verhoudingen niet meer een uitgerekte film zeg maar...kan ik daar nog wat aan doen? ------------------------------------------------------------------------------------- Wat ik ook graag nog zou willen hoe het nu precies zit met de framerate? welke is nu het beste voor DVD 23,xx of 25,xx of 29,xx en wat is het verschil? En PAL & NTSC wat moet ik daar ig mee alvast (weer) Bedankt JC
Link naar reactie
Je kunt het formaat toch aanpassen met abcAVI Tag Editor. De originele afmetingen kun je als volgt vinden: Zoek de film op met Kazaa. Controleer of het dezelfde aantal MB zijn. Blijf ff met de muis op het bestand nu zie je de afmetingen. Open abcAVI tag editor ga dan naar het tabblad 'Hacks en Tweaks' onderste optie aanvinken en formaat instellen. (Force Frame Size) [quote:70b761dc95="JC"]Wat ik ook graag nog zou willen hoe het nu precies zit met de framerate? welke is nu het beste voor DVD 23,xx of 25,xx of 29,xx en wat is het verschil? En PAL & NTSC wat moet ik daar ig mee[/quote:70b761dc95] De framerate: 23,xx (vaak 23,975/976) is volgens mij NTSC. Wordt gebruik in VS. 25.xx is PAL, wordt gebruikt in EU. 29.xx weet ik niet, al sla je me dood. Met PAL en NTSC moet je niks mee. Alles gewoon instellen op PAL en je heb tmeestal geen problemen
Link naar reactie
25.000=PAL=europa 29.97 =NTSC=america 23.975=film(bioscoop)= dvd waarop een ,van origine, bioscoop film staat. Uiteindelijk hangt het er vanaf wat/waar je bronmateriaal vandaan komt en wat je er mee gaat doen... Ik begrijp dat je een avi hebt(divx?) die in vermoedelijk 720x576 is ? Dit is de bronresolutie voor dvd, door een ingebouwd meachanisme wordt de player bij het afspelen verteld dat de afspeel aspect ratio geen 5:4 is (dat is 720x576) maar dat deze moet worden opgerekt naar bv 4:3 of 16:9 Om dit voor elkaar te krijgen moet je in de dvd mpeg2 encoder aangeven dat het een 16:9 of 4:3 movie is, de bijbehorende metatag wordt dan aan de mpeg gehangen en bij het afspelen wordt de aspect ratio naar de correcte gecorigeerd. Dit mechanisme werkt overigens alleen (automatisch) bij dvd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...