Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een dia-adapter zou wel gemakkelijk zijn. Ik weet niet hoe goed de volgende methode werkt: http://www.abstractconcreteworks.com/essays/scanning/Backlighter.html Als je het op een DVD wilt zetten, heb je wel een DVD-Writer nodig. Heb je anders niet een CD-Writer? Kan je ze ook op een CD zetten. Als je het helemaal lux wilt doen kan je er een Powerpointpresentatie van maken en die op CD zetten. Of zelfs een een filmpje (mpeg) van maken. Enfin, legio mogelijkheden.
Link naar reactie
Wat je ook kan doen is met je dia's naar de fotowinkel gaan en deze op dvd zetten. Nadeel is dat het behoorlijk duur kan worden, maar je krijgt wel zeer hoog kwalitatieve beelden op de dvd. Ze worden vooral in de fotolaroratoria zoals Kodak en Fuji gescand en gebrand! Dia's scannen met flatbedscanner(m.b.v adapter) of diascanner is niet eenvoudig i.v.m. stof. Ik heb zelf een Minolta diascanner. Als ik scan mot ik de dia's eindeloos stof verwijderen met blaaskwastje. zels dat zie ik na het scannen nog altijd her en der stofdeeltje op het beeld.
Link naar reactie
Op een wat beter DVDspeler hoef je niet perse een DVD te gebruiken maar doet een CD het ook asl je en daarvoor geschikt programma gebruikt. Ik gebruik Ulead DVD Picureshow, maar er zijn ook andere goede. Ik doe het zelfs op CD-RW en werk het regelmatig bij met de nieuwste forto's van de digitale camera. Dus niet steeds nieuwe cd's nodig. Let wel op of de DVDspeler het aankan. Om mn dias in te scannen heb ik via Marktplaas.nl een flatbed scanner gekocht , een HP 5470C voor €150,-, is wel langzamer als een echte diascanner, dus het kost meer tijd. Maar het resultaat op de televisie is schitterend. Als je nog een parelscherm zoekt is de mijne te koop. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Kees
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...