Ga naar inhoud

Miele w2515


Guus-2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een Miele w2515 met het volgende probleem. De machine pompt niet goed af. De laatste liter pompt die niet weg waardoor bijvoorbeeld vanmiddag het lampje afvoer begon te branden en het display streepjes gaf. Bij het pluizen filter de laatste liter afgetapt. Het filter was schoon en de pomp hoorde ik draaien. Volgende tests heb ik gedaan: 1 ca. 3 liter water in machine gedaan en dit laten afpompen, dit gaf een goede straal water uit de afvoerslang van ca. 2 liter de rest heb ik via het pluizen filter moeten aftappen. Pomp motortje draaide gewoon maar kreeg het water niet weg. De pompmotor bevoeld, axiale speling is er (niet erg) radiale speling een héél klein beetje. Bij het handmatig ronddraaien van het pompmotortje voelde ik de magnetische velden waardoor het draaien schokkerig was. De water toe en afvoer van de pomp is schoon en stromen goed door. Mijn idee is dat het pompmotortje toch defect is maar ik vind het raar dat hij wel ca. 90% van het water wel goed afpompt. Wie heeft er een idee? Alvast bedankt voor het meedenken Groet, Guus Boon
Link naar reactie
Zoals ik het is je pompje niet stuk die laatste liter water zit namelijk altijd in de machine Ik denk dat je een Ander probleem hebt in de machine. Ik zou de machine eens aanzetten op een miniwas of expres was weet niet goed wat er op jou machine staat. En dan kijken wat hij doet Waarschijnlijk zijn de slangen die inwendig aan de linker zijkant van de pomp naar boven lopen verstopt Of er is iets heel anders aan de hand Laat maar horen dan zal ik je snel weer antwoorden
Link naar reactie
Miele Expert, Ik heb het slangenwerk vanaf het pluizenfilter naar boven gecontroleerd en schoongemaakt. Er zat veel vuil in en de lange slang was zo goed als verstopt. Proef gedraaid met een miniwas en later met een grote bonte was. Alles werkt weer naar tevredenheid. Bedankt voor het meedenken en de tip.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...