Ga naar inhoud

BOSE of Harman/Kardon in auto?


Aanbevolen berichten

Er moet een nieuwe auto komen (ja altijd leuk...), maar er moet gewoon goed geluid in zitten. Nu hebben we een auto met niet zo'n supergeluid, maar inde vorige toch goede kwaliteit. Nu zijn er 2 keuzes in de merken die in aanmerking komen. Een BOSE systeem en in de andere Harman/Kardon. Wat is nu de betere? En hoe is je ervaring ermee? (liefst ook in de auto).
Link naar reactie
De "betere" is in speaker land een gevaarlijk/betrekkelijk woord.... Natuurlijk bestaat er ook troep van de gamma maar zodra je iets van een echt merk koopt komt het al gauw meer aan op persoonlijke smaak. Bovendien: waar hebben we het over? : een 6 speaker systeem van 600 watt met aanvullende 21 inch woofer voor de echte harde klappen? of een twee speaker systeem? of een 4 speaker systeem?, enz enz. Moet het passen in de standaart gaten die aanwezig zijn in de auto? of is zagen een optie? enz enz, de lijst met factoren is oneindig..... Je zult dus (imho)zelf moeten gaan luisteren en je oren laten beslissen.
Link naar reactie
Ik heb zelf af fabriek 8 stuks speakers laten monteren van Harman Kardon en daar ben ik dik tevreden over. Ik denk echter dat er een groot verschil kan optreden wanneer je een sedan of stationwagen (zoals ik) zou voorzien van speakers aangezien je in een station niet de hoedenplank als klankkast kan gebruiken. Ongeacht denk ik de speakers van beide merken; de geluidsweergave kan totaal anders zijn In mijn stationwagen (BMW 330 D touring) hebben ze de twee zware speakers van HK schuin ingebouwd tusen achterbank en laadruimte. Maar het klinkt allemaal loepzuiver ! Succes met de keuze. Frank
Link naar reactie
nou het wordt een harman/kardon. van het weekend bij de dealer geweest. eerst in een 'gewone' met 10 standaard speakers. toen in een 'betere' met 12 harman/kardon. in allebei de auto's hetzelfde nummer van een cd gedraaid. echt stukken beter dus... in de vorige auto zat bose. beviel ook wel goed. maar die harman/kardon is dus echt vele malen beter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...