Ga naar inhoud

Aanschaf Home Theatre System


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan een Home Theatre system aan te schaffen. Nu ben ik dus op het inernet aan het kijken naar allemaal verschillende systemen en ik merk dat ik nog niet écht een systeem heb gezien dat alles voor me in huis heeft. Ik wil het volgende: [list:a824a4a4d9] Decoders: Dolby Digital 5.1, Dolby Digital AC3, Dolby ProLogic II, DTS Ditigtal Surround, MP3, MPEG Decoder Afspeelmogelijkheden: CD, CD-R, CD-RW, DVD-audio, SVCD, VCD, SACD, MP3, WMA, JPG [/list:u:a824a4a4d9] Het is, zoals jullie zien, een heel lijstje, maar ik doe het liever in één keer goed dan dat ik over een paar jaar weer wat nieuws moet kopen! Ik heb gekeken op www.kieskeurig.nl en op http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers, maar daar kom ik niet echt verder mee. Wie heeft er een goede site of een goed systeem dat deze dingen in huis heeft voor me? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Als je een geintegreerd systeem bedoelt, die meeste bekende merken hebben deze opties (alleen SACD, en DVD-Audio ??). Je kan bij pioneer, philips, Sony, jvc, panasonic kijken. Bij geintegreerde systemen zijn de front-luid sprekers niet zo goed (ook voor een niet-audiofiel). Ik neem aan dat je geluid ook belangrijk vindt Als het uit losse componenten moet bestaan dan is die zo samengesteld, alle decoders moeten dan in de audio-receiver zitten en bij de high-end stand-alone spelers vindt je de sacd en dvd-audio wel. noot : volgens mij zijn sacd en dvd-audio niet doorgebroken op de markt en dat zal ook zo blijven denk ik. (maakt de keuze een stuk makkelijker) Zou deze opties inruilen voor DVD-R(W) en DVD+R(W) Ik volg het niet zo maar WMA is er uberhaupty niet dacht ik. Tegenwoordig heeft elke DVD wel MP3
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie! De afspeelmogelijkheden zijn idd niet het probleem. (ook WMA niet) Het gaat meer om de decoders! Ik kan geen (compleet) systeem vinden die álles in huis heeft wat dat betreft. Dolby Digital 5.1, Dolby ProLogic II, DTS Ditigtal Surround, en MP3 zijn niet het probleem. Het gaat om Dolby Digital AC3 en de MPEG Decoder. Ik wil die twee er graag bij hebben, omdat veel films die ik op cd heb van het internet een AC3 geluidsindeling hebben en om daar gebruik van te maken heb ik toch een AC3 indeling nodig? En zonder MPEG decoder kan ik die films niet eens zien, toch?
Link naar reactie
AC3 geluid wordt gewoon gedecodeerd door een Dolby Digital 5.1 decoder. En MPEG is hetzelfde formaat als (s)vcd, dus als je die films als vdc/svdc brandt kun je ze gewoon afspelen op een set die (s)vcd ondersteunt. Overigens hebben MPEG-films voor zover ik weet geen AC3 geluid, dit zit op dvd's of bij divx/xvid-films. En divx/xvid kunnen normale dvd-spelers niet afspelen.
Link naar reactie
Ik dacht dat AC3 de naam was dat 5.1 geluid op pc's had. Dolby Digital & DTS zijn vrij standaard. Pro Logic is wat afwisselender, sommigen hebben Dolby Pro Logic 2 en anderen hebben een equivalent met een iets andere naam (zal wel een patenten/merken-kwestie zijn). Wat je tegenwoordig wel vaker ziet (en het *kan* interessant zijn als je nu pas gaat kopen) zijn de 'nieuwere' versies van DD Ex & DTS ES (of was het omgekeerd ?) die een of een 6e & 7e kanaal toevoegen. 't is nog niet echt gebruikt in films (Star Wars en Lord of The Rings zijn de enige waarvan ik weet dat ze het kennen) en bovendien heb je er toch wel een grote kamer (en een nog groter budget) voor nodig. Sacd & dvd-audio lijken mij idd niet de moeite waard. Mocht je toch de mogelijkheid niet willen uitsluiten zorg dan ervoor dat je versterker 5.1 analoge ingang heeft, want totdat de dames & heren van de industrie het willen zal een digitale link niet mogelijk zijn voor dat geluid (men is bang dat men anders dat soort dvd's kan kopieeren zonder kwaliteitsverlies ... en dus moet er een dure/in principe overbodige analoge decoder in je speler zitten ... ) Ondersteuning van DVD-R/W en DVD+R/W lijkt me veel interessanter (waarbij DVD+R/W waarschijnlijk gaat winnen). Volgens mij is er maar 1 dvd-speler die Divx aan kan, maar dan nog is ie beperkt tot versie 3 en kent ie niet het 'standaard' 5.x formaat ... Link : [url=http://www.revoy.nl/index.php?C=Productgroep&template=productgroeppagina&product_id=3&product_groep=3]Revoy 3200 DX[/url] Niet echt een merk dat vertrouwen wekt, maar de lijst met ondersteunde formaten (o.a. ook wma en ogg vorbis) is indrukwekkend. Ik zou er niet te veel van verwachten, want meestal is is er ergens op bespaard.
Link naar reactie
Klaasje, Heb voordat ik een HCS kocht maanden :) gezocht naar HET juiste systeem. Kwam uiteindelijk op de JVC TH-M45, en nu kan ik zeggen dat het een subliem systeem is. Heb de set bij DIGA4U besteld voor EUR 460. Absoluut laagste prijs. Service is top. Info systeem hier: [url]http://www.jvc.nl/product.php?id=TH-M45&catid=14[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...