Ga naar inhoud

hard geluid, maar geen rear


Aanbevolen berichten

Volgens mij is het 'verdubbelen' van het geluid naar de 'rear-speakers' e.d. maar een optie in sommige programma's. Let er op dat je zowel in Windows als bij de drivers van je geluidskaart voor 4 speakers hebt gekozen. Het wil wel eens gebeuren dat het een en ander niet gelijk loopt. Bij dvd's ligt het maar net aan de gebruikte codering. Dolby Digital geluid is namelijk niet verplicht 5.1. Het is heel goed mogelijk dat er slechts een 2.0 of 2.1 track is! Het is dan aan je geluidskaart/pc/software/drivers om dan te 'verzinnen' wat met het geluid op de overige speakers moet gebeuren. Zelfs bij een 'echte' 5.1 track heb je niet echt constant geluid op de achtergrond. Vaak zit er hoogstens wat 'echo'/ruimte-effect op. Dat mis je dan als als je de achterste luidsprekers uitschakelt.
Link naar reactie
Het is al geregeld. Ik wist niet dat je bij volumeregeling je speakervolume kon aanpassen. Dat moest ik eerst aanzetten bij [i:035f27bf4d]eigenschappen[/i:035f27bf4d] :lol: Ik hoor de rear nu wel. Maar het is niet meer dan een soort van galm, wat je al beschreef dus. Ik heb nog geen DVd drive dus echt dolby geluid gaat nog even duren. Maar het dreunt wel lekker, de eerste burenruzie zit eraan te komen. 8) Topic niet dichtgooien a.u.b, dan is het net ofdat er iemand wat verkeerds heeft gezegt.
Link naar reactie
LOL .. dat van die aparte volume-instellingen had ik niet verwacht. Ik weet wel dat ik bij mijn kaart een soort 'balans'-regeling heb waarmee je de voorste speakers harder en de achterste zachter zet (en omgekeerd). Bij UT'03 zou je toch meer moeten horen dan wat 'galm'. Een raket die je passeert zou dan ook letterlijk achter je moeten ontploffen.
Link naar reactie
Nope m'n rear is weer weg. Echt raar :roll: Wat ik ook probeer, is hoor maar geen rear. Ik moet denk ik toch maar een PCI kaartje kopen met een écht proggie waarmee ik niet zoveel gezeik heb. Dan heb ik ook raketten die om me heen vliegen in Ut2003. Anders heb ik er maar de helft plezier van. Die audiochip die op mijn mobo zit is niet slecht (qua specs tenminste) Toch ga ik een beetje twijfelen aan dat onboard geluid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...