Ga naar inhoud

Win XP home met PCTV rave problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb geen TV beeld sinds mijn nwe PC een Dell P4 2.4 4550. met een nvidia MX440 64 Mb videokaart. De TVcard werkte wel op mijn oude pc IBM P2 450Mhz.onder ME De nieuwste drivers voor XP geinstalleerd en ogenschijnlijk is alles softwaretechnisch goed in orde. Ook via systeeminfo staat allles ok en geen irq conflicten o.i.d. Als ik een auotscan naar zenders doe zoek de software zich wezeloos maar het windoowtje bljft sneeuw geven. Ook de TVinput gecheckt dmv er een port.tv op aan te sluiten en daar heb ik wel beeld op. Wat kan er nog gecheckt worden o.i.d. bvd Johan
Link naar reactie
Bedankt voor je reaktie: De WMA van video audio en data staan alle op IRQ 18 en zijn niet aan te passen in XP home. Omdat de optie eronder in het eigenschappen window op grijs staat. Daarin staat dan ook de optie auto configuratie aan gevinkt. Trouwens hier zie je niet of hij geshared staat of niet. Tevens ontdekt (SandraSisoft)dat de USB controller ook IRQ 18 gebruikt. Nog suggseties
Link naar reactie
Er is daarvoor geen optie want ik kies de optie cable,omdat mijn TV signaal nu eenmaal van de kabel komt en niet via ee antenne. Op mijn vorige PC werkte alles prima en heb de kaart al jaren. Dus softwarematig geen idee wat er mis kan zijn. Inmiddels wel regelmatig een popup window melding met de tekts: Xtreamlok Alert Dlll loading problem or Debugger detected or Intregrity violated. Je kan dan op OK drukken en hij verdwijnt,en bv een 2 min daarna komt die weer terug. Ik weet niet zeker of dat er mee te maken heb. In ieder geval de PCTV 5.10 software verwijderd en in de hardwaresysteem window de bekende gele ??? op diseable gezet. Anders krijg je elke keer nwe hardware gevonden. Al met al ben ik er dus nog niet uit. Johan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...