Ga naar inhoud

DVD naar AVI zonder geluid???


Aanbevolen berichten

Hallo, Het volgende komt voor. Ik maak van een DVD een AVI bestand volgens deze manier. http://users.pandora.be/sectie/dvd2divx/fase1-Gknot/fase1a-Gknot.htm Nu het volgende probleem, er zit geen geluid in de AVI als ik hem afspeel. Met Nandub AVI en ac3 file samen gevoegd.......geen geluid. Tevens als ik in de infofile kijk die meegeript word door smartripper moet het een Audio English AC3(6Ch) 48kHz zijn. En het is een AC3 T02 3_2ch 384Kbps DELAY 80ms.ac3 geworden. Wie weet raad en weet de oplossing. Lijkt het erop dat ik iets mis? Thx
Link naar reactie
[quote:904cf3a4f7="Black Shadow"]1. Probeer dat ac3-bestand eens met 'PowerDVD' oid af te spelen, om te kijken of hij wel 'goed is' ;) 2. Heb je een ac3-codec geïnstalleerd? Zo nee, check [url=http://members.lycos.nl/ruudsforum/codecs.rar]this[/url] out(lees 'readme.txt' voor installatie-instructies ;) ). Zo ja, dan weet ik het ook niet :)[/quote:904cf3a4f7] 1 Heb ik gedaan en speelt gewoon af. 2 Ja heb ik. 3 Heb zelfs deze er nog overheen/erbij gezet. 4 Jammer, maar bedankt. Greetz
Link naar reactie
[quote:64651f861e="Sectie.B"]Open die avi eens met Gspot en kijk welke audio-codec die opgeeft. Is dat volgens Gspot toch AC3, dan zal je toch eens naar je ac3-filter moeten kijken. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar Gordian Knot verwerkt ac3 normaal op een zeer betrouwbare wijze. AC3-filters daarentegen... :roll:[/quote:64651f861e] Ok Laten we nu eens er vanuit gaan dat er iets is met die AC3 filters. Wat kan ik daar aan doen om die weer in orde te krijgen? Thx
Link naar reactie
[quote:6cb09d6365="Sectie.B"]Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar Gordian Knot verwerkt ac3 normaal op een zeer betrouwbare wijze. AC3-filters daarentegen... :roll:[/quote:6cb09d6365] Ik doe altijd alles handmatig instellen in V-Dub. Duurt misschien wel een beetje langer, maar het werkt wel altijd... Ik zou Windows eens opnieuw erop gooien en alles eens handmatig in V-Dub invoeren ;) [offtopic] btw, ik heb net een 'clone' gemaakt met Symantec Ghost, speciaal voor DVDtjes te rippen :lol: [/offtopic]
Link naar reactie
Ik zou Windows eens opnieuw erop gooien en alles eens handmatig in V-Dub invoeren ;) Ik heb al in de tussentijdwindows er opnieuw opgegooid. Eerst Gordian Knot geinstaleerd met update, toen nimo50build8, daarne Xvid erop en de Bij alle bekende DIVX 5.0.2 Basic erop. Doe ik het fout???? Sla me maar en corigeer me :lol: Na dit alles gedaan te hebben rip ik een DVD. Alles ok tot zover. Dan met DVD2AVI erover en dan komt het. Stream[001] X=[[0xE0] Video PAL 720x576] [] [] [] [] Stream[002] X=[[0x80] Audio English AC3(6Ch) 48kHz ] [] [] [] [] Stream[003] X=[[0x81] Audio Magyar AC3(6Ch) 48kHz ] [] [] [] [] Stream[004] X=[[0x82] Audio English AC3(2Ch) 48kHz ] [] [] [] [] Stream[005] X=[[0x20] Subtitle English ] [] [] [] [] Stream[006] X=[[0x21] Subtitle Nederlands ] [] [] [] [] Stream[007] X=[[0x22] Subtitle Arabic ] [] [] [] [] Als ik dus naar de info kijk moet ik dus Track 1 hebben om het 6 Ch geluid te hebben. Klopt??? Dus zo gedaan, en wat schetst mijn verbazing..... Naam AC3 T01 3_2ch 448Kbps DELAY 0ms.ac3. Daar gaat het dus mis. Ik snap er geen jota meer van. Van Sectie B de AC3 filters gedownload en geinstaleerd, die voor XP. Steeds hetzelfde. Ok nu de AC3Fix erover.......steeds geen 6Ch AC3. Ik niet meer weten. Jullie?
Link naar reactie
Ten eerste is je geluidskaart compatible voor AC3? , anders heb je er geen jota aan. Als de AC3 bestand in een DVD software[u:70cc15de14](=DIRECT SHOW[/u:70cc15de14]) is af te spelen zoals WinDVD dan is er aan het bestand niets aan de hand, Is de AVI na het samenvoegen van audio en video even groot dan gaat er iets flink mis met NANDUB. (In GSPOT kan je wel de FourCC zien voor audio maar dat is alleen Info voor welke decoder gezorgd moet worden tijdens het afspelen. Is de de file wel vergroot ( ong 300MB) dan zou audio gewoon hoorbaar moeten zijn (ook al klopt de delay niet). waarschijnlijk heb je de AC3 decoder (een separate install naast een DVD play software) niet geinstalleerd. Dat kan je controleren met Graphedit die laat grafische zien hoe windows de koppelingen maakt tussen de [u:70cc15de14]VideoForWIndows filters[/u:70cc15de14]. Mocht je geen goede AC3 decoder hebben dan kan ik er wel een toezenden; iviaudio.ax versie 4.0.5.20 plus register bewerkingen voor W2k en W98. Die werkt bij mij FANTASTISCHE !! (zelfs DTS naar mijn stereo installatie via SPDIF en 75Ohm coax. :wink:
Link naar reactie
Nu je de codec hebt zou het moeten werken, wat betreft je 2kanaals probleem het volgende Dit is wat je aan streams hebt in de VOB: Stream[001] X=[[0xE0] Video PAL 720x576] [] [] [] [] [color=green:f6f7cb3abd]Stream[002] X=[[0x80] Audio English AC3(6Ch) 48kHz ] [] [] [] [] [/color:f6f7cb3abd] Stream[003] X=[[0x81] Audio Magyar AC3(6Ch) 48kHz ] [] [] [] [] [color=red:f6f7cb3abd]Stream[004] X=[[0x82] Audio English AC3(2Ch) 48kHz ] [] [] [] [] [/color:f6f7cb3abd] Stream[005] X=[[0x20] Subtitle English ] [] [] [] [] Stream[006] X=[[0x21] Subtitle Nederlands ] [] [] [] [] Stream[007] X=[[0x22] Subtitle Arabic ] [] [] [] Ik denk dat je op een of andere manier de verkeerde kanaal gedemuxed hebt (met DVD2AVI). Dwz niet de rode maar de groene moet je hebben. (maar dat wist je natuurlijk al) Die 6 kanaals (5.1) AC3 daarna weer muxen met je avi mbv Nandub, [b:f6f7cb3abd]dus niet [u:f6f7cb3abd]downmuxen[/u:f6f7cb3abd] naar 2kanaals (bewerken)! [/b:f6f7cb3abd] De [i:f6f7cb3abd]Audio[/i:f6f7cb3abd] tab bij nandub kiezen en daarna [i:f6f7cb3abd]AC3[/i:f6f7cb3abd] en de ac3 audio file kiezen. denk eraan om de delay goed in te stellen. Deze delay wordt weergegeven in de filenaam nadat dvd2avi deze heeft gedemuxed. Ik heb een kleine voorbeeldje via je e-mail verzonden, daar ik langzame verbinding heb niet al te groot. (1,7 MB)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...