Ga naar inhoud

TMPGEnc 2.59


Aanbevolen berichten

1e: na 30 dagen is er (meestal) weer een nieuwere, dus betalen hoeft niet. 2e: de projected filessize heeft niets met TMPGenc te maken maar met de specificaties voor DVD of svcd waar jij de avi naar toe wilt omzetten, ruim 5000 kbs reken ik zo ff uit en dat is een datarate voor dvd..... 3e, tja: kwaliteit kost nu eenmaal een hoop reken werk, maar troost je er is een snellere encoder: CinemaCraftEncoder, deze kost helaas wel enige duizenden (!) guldens..... TMPGenc is de beste en meest betaalbare mpeg2/1 encoder die er is, de kwaliteit is fantastisch , zeker als je de aanschafprijs meerekend en vergelijkt met de alternatieven zoals Ligos of CC. Dus: Kies voor de Svcd template, lees de manual en popups en heb een beetje geduld. Ik vind 3 uur rekentijd voor 90 minuten video overigens erg gunstig, bij mij duurt dat ongeveer 14 uur... Er is nog een instelling die de kwaliteit verbeterd maar wel het programma langzamer maakt, vind je op het 1e tapblad van de handinstellingen(expert) en heet motion estimation, slowest is de beste instelling maar duurt dus nog langer om te rekenen.
Link naar reactie
[quote:6dfa92790a="rwilligen"]...Ik vind 3 uur rekentijd voor 90 minuten video overigens erg gunstig, bij mij duurt dat ongeveer 14 uur...[/quote:6dfa92790a] Wat voor een computer heb je dan wel niet? Als ik een DVD-tje rip naar DivX duurt dat +-6 uur(met me Athlon 1400) Ik spreek niet uit ervaring met TMPEG, maar langer zou het toch niet echt mogen duren! :-?
Link naar reactie
Eh, ik heb een P3-550 en met de motion instelling op "slowest-best quality" en met een 768x576video in ongecomprimeerde RGB gaat het allemaal erg langzaam, maar dat geeft niet, ik laat hem gewoon 'snachts het rekenwerk doen. Ik noemde gewoon maar een getal, alhoewel het er niet erg veel vanaf zit... :cry: Een dvd-tje omzetten naar divx gaat overigens sneller, dat doe ik ook wel in een uur of 6 alhoewel dat ook weer afhangt van de instellingen. De rendertijd van videobewerken/comprimeren heeft vooral te maken met de datastroom/groote van het bronbestand, bij 90 minuten ongecomprimeerde video heb je het dan over ongeveer 75 GB. Nu doe ik zelfs ff helemaal nix, m'n Oude Trouwe Asus P2B-s is geploft en ik ben momenteel in beraad wat voor nieuws ik moet/kan kopen, maar rap wordt ie :D Iets van een P4 2.8 ofzo :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...