Ga naar inhoud

verschil tussen *.ra en *.ram


Aanbevolen berichten

De structuur bij Real is me ook niet helemaal duidelijk maar er zijn principieel 2 soorten files: de audio of video file zelf (vaak vele MB's groot) en de metafile, een soort snelkoppeling die de player verteld waar de werkelijke mediafile staat(op welke server en waar precies). De metafile of snelkoppeling is altijd een textfile van 1 KB groot en te openen met bv notepad. als je de metafile opent in notepad dan is met wat zoeken daar meestal wel uit te halen waar de werkeleijke video of audio file staat. Niet dat je daar iets aan hebt want deze is dan meestal niet gewoon te downloaden.... Oplossing hiervoor is gewoon het programma Streambox VCR te gebruiken, deze herkent automatisch de snelkoppeling en vist voor jouw de locatie eruit en download vervolgens de mediafile naar hd. Streambox is helaas gestopt met ontwikkeling van het programma, dwz met ontwikkelen in de gewenste vorm, wat ze nu nog maken heeft deze optie niet meer :cry: Je zult dus op zoek moeten gaan naar een oude versie, iets van 1.0beta3 is de laatste die deze optie nog heeft. Realfiles zelf maken gaat eenvoudig met de gratis Real Helix Producer 9 basic. http://www.realnetworks.com/products/producer/index.html De basic versie kan aardige realfiles maken, wil je meer opties dan zal je Plus versie moeten kopen. Zoek op Helix op dit forum voor meer info.....
Link naar reactie
Als ik het goed heb is een van de verschillen dat de een een audiobestand is en de ander een videobestand. Ik gebruik zelf nooit realaudio bestanden aangezien de compressie niet van het zelfde nivo is als bij Divx en het lastig is de realaudio files in andere (beeldbewerkings) software te gebruiken. Wel is het een proma formaat voor internet radio al hoor ik zelf niet al te veel verscjhl met met de microsoft oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...