Ga naar inhoud

net alsof ik geluid van CPU via de boxen hoor bij PCTV


Aanbevolen berichten

Hardware: tv-kaart: Pinnacle PCTVpro geluidskaart: SoundBlaster Live 5.1 Plantium boxen: Creative Desktop Theater 5.1 DTT2500 DIGITAL Aansluiting: Intern is de geluidsuitgang van de tv-kaart gekoppeld aan de AUX van de SBLIVE. De digitale line-out van de SBLIVE wordt gebruikt om het geluidssignaal naar de versterker te sturen het kabbeltje dat vanaf de digitale line-out naar de boxen gaat is gesplitst en beland in de DIGITAL DIN IN en SPDIF IN van de versterker. Probleem: Als ik naar radio of tv luister via de PCTV hoor je een constant zacht gerommel, alsof je de processor hoort, je hoort dit geluid het beste bij praat programma's als er even niemand praat. Het nadeel hiervan is dat het geluid heel onzuiver is vooral als je het wat harder wil zetten. Ik wil natuurlijk van dat gerommel af. Al geprobeerde dingen: - aansluiting naar versterker analoog i.p.v. digitaal > geen effect - van PCTV naar SBLIVE extern gekoppeld > geen effect - andere drivers/software > geen effect Iemand een ideetje? Bij voorbaad Dank Mark Bekkers
Link naar reactie
eeeehhmm een processor maakt zelf geen geluid... Wel een ventilator die daarop zit. verder zitten er meestal ventilatoren op je videokaart, in je voeding, en evt nog in je kast. Eventueel kan het ook bv. je HD ofzo zijn. Misschien moet je afgeschermde kabels proberen als dat kan. Die schermen magneetvelden af en dus hoor je die niet meer terug...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...