Ga naar inhoud

Geluid opgenomen via line-in veel te zacht


Aanbevolen berichten

heb je al het geluid dat uit de versterker komt getest, of dat al misschien niet "dof en zacht" is??? Misschien moet je eerst hiermee experimenteren. Of anders pak je de phones uitgang op de voorkant van de versterker (als ie die eentje heeft) en sluit je die aan op de line-in van je geluidskaart. Anders misschien geen goede driver van je geluidskaart.
Link naar reactie
Hallo, Misschien vertel ik wel niets nieuws maar er zijn TWEE line-in regelaars. De ene is diezelfde die je te zien krijgt zodra je dubbelklikt op het luidsprekericoontje in de tray. De andere zit een beetje verstopt en is veel belangrijker. Ga na de eerdergenoemde dubbelklik naar "opties", kies voor "eigenschappen" en zet nu een puntje in "opnemen". Je zult nu, als hij nog niet is aangevinkt, weer een line-in kunnen aanvinken. Klik nu "OK". Je krijgt nu een mixer voor de ingangniveaus. Zet hier de line-in maximaal. Let er uiteraard wel op dat deze ingang is geselecteerd. Nogmaals, misschien niets nieuws maar misschien helpt het. Succes.
Link naar reactie
[quote:dc03facead="Jonge Rot"]Hallo, Misschien vertel ik wel niets nieuws maar er zijn TWEE line-in regelaars. De ene is diezelfde die je te zien krijgt zodra je dubbelklikt op het luidsprekericoontje in de tray. De andere zit een beetje verstopt en is veel belangrijker. Ga na de eerdergenoemde dubbelklik naar "opties", kies voor "eigenschappen" en zet nu een puntje in "opnemen". Je zult nu, als hij nog niet is aangevinkt, weer een line-in kunnen aanvinken. Klik nu "OK". Je krijgt nu een mixer voor de ingangniveaus. Zet hier de line-in maximaal. Let er uiteraard wel op dat deze ingang is geselecteerd. Nogmaals, misschien niets nieuws maar misschien helpt het. Succes.[/quote:dc03facead] Je zou hier wel eens de oplossing voor het probleem kunnen hebben. Ik wist dat deze instellingen er waren, maar had er helemaal niet aan gedacht. Ik heb het net ff geprobeerd, en zag dat voor recording de microfoon was geselecteerd en niet de line-in. Maar waarom nam die dan toch iets op, vraag ik me dan af... Ik kan helaas nu niet testen of het nu wel werkt, want ik zit remote op de computer te werken waar het om gaat, maar maandag zal ik zeggen of het gewerkt heeft. I.i.g. bedankt, en jullie horen het resultaat nog wel.
Link naar reactie
[quote:c6036d32c1="santi410"]heb je al het geluid dat uit de versterker komt getest, of dat al misschien niet "dof en zacht" is??? Misschien moet je eerst hiermee experimenteren. [/quote:c6036d32c1] Heb ik ook aan gedacht, maar ik zou niet weten doe ik dat dan moet testen, want ik heb geen andere apparatuur waar ik geluid "in kan stoppen". Nou ja, misschien mijn tv... :) [quote:c6036d32c1] Of anders pak je de phones uitgang op de voorkant van de versterker (als ie die eentje heeft) en sluit je die aan op de line-in van je geluidskaart. [/quote:c6036d32c1] Daar had ik toevallig geen kabeltje voor liggen, maar is ook een optie als die "tape record"-uitgang niet goed blijkt te zijn. [quote:c6036d32c1]Anders misschien geen goede driver van je geluidskaart.[/quote:c6036d32c1] Mogelijk, maar die drivers zijn gewoon van de windows-cd gehaald, dus die zouden wel goed moeten zijn lijkt mij. Maar goed, ik hoop er voorlopig maar op dat de oplossing van Jonge Rot werkt.
Link naar reactie
Hallo maar weer, Ja, ik hoop het ook. Dat er toch iets is opgenomen is heel goed te verklaren. Dit kan gebeuren door wat men noemt "overspraak". Dit verklaart ook meteen waarom het geluid dof klinkt. Om een voorbeeld te geven, als ik een DVD afspeel op mijn tv met de standalone op "EXT 2", dat is bij mijn tv de s-video ingang, en ik zet de tv op "EXT 3" (scart) dan kan ik , als ik het geluid van de tv hard zet, toch de DVD horen. Dit klinkt dan heel dof en erg zacht. Uiteraard heb ik dan geen signaal aangeboden aan "EXT 3". Een soortgelijk verschijnsel doet zich ook voor bij geluidskaarten. Soms wordt in de specs van audio apparatuur vermeld hoeveel de "overspraakdemping" is in dB. Vooral bij de overspraak tussen links en rechts bij stereo (kanaalscheiding). Hopelijk brengt dit verhaal de oplossing en op zijn minst enig inzicht in de gedragingen van apparatuur. Een volledig techische verhandeling over het hoe en waarom zal ik niet geven, dit is nogal een complexe materie maar het komt erop neer dat het signaal wat loopt door de ene bedrading (al dan niet gedrukt, printplaat) wordt opgepikt door de andere bedrading. Voor de techische personen, inductief en/of capacitief. Niets is tenslotte perfect. Hoewel er steeds meer wordt verbeterd. Nogmaals succes, Jonge Rot
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...