Ga naar inhoud

CD's op draagbare mp3/wma speler


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb nu een mp3 speler en wil nu mijn normale cd's naar mp3 of wma omzetten. Ik weet alleen niet welk formaat ik moet gebruiken. Welk klinkt nou het beste? En met welke bitrate? Voor mp3 gebruik ik meestal 128 kb. Maar het schijnt dat je met wma hetzelfde geluid krijgt met een lagere rate. En ook niet onbelangrijk, welke encoder kan ik hier dan het beste voor gebruiken. Nu maak ik wma met media speler en mp3's met lame. Het valt me wel op dat wma's maken veel langzamer gaat. Een complete cd is in lame binnen 10 minuten omgezet (inclusief rippen) Met die media speler duurt het al snel een half uur. Zijn hier ook nog snellere encoders voor? (en het liefst natuurlijk nog gratis ook) Verder kom ik op Kazaa bijzonder wijnig wma files tegen (eigenlijk geeneen wordt dit nauwelijks gebruikt ofzo of ondersteund kazaa dit niet?) Groeten, Wouter
Link naar reactie
Ja maar waarom gebruikt iedereen dan mp3 als WMA beter is, of is dit laatste niet waar? Heeft er trouwens iemand ervaring met VQF?? Volgens mij is dit een beetje dood. Maar volgens berichten op hun site scheen dit het helemaal te worden (2 jaar geleden dan) Maarja dat zal wel nooit ondersteund gaan worden door mijn mp3 speler als het niet meer verder ontwikkelt word. Groeten, Wouter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...