Ga naar inhoud

Geluidskaart aansluiten op "phono" aansluiting, mo


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Situatieschets: Ik heb een pc, met een SB 128 kaart erin, ook heb ik een ietwat verouderde stereoinstallatie van Pioneer. Hierop zit een aux-aansluiting die verbonden is met de cd-speler. Die is er los bijgekocht. Nu heb ik ook nog een zog. phono-aansluiting en ik vroeg mij af -daar de aansluiting er hetzelfde uitziet als de aux-aansluiting- of het mogelijk is mijn geluidskaart hierop aan te sluiten zodat ik beschikking heb over wat betere boxen. Iemand die dit kan bevestigen, of niet...??? Bij voorbaat dank, Sander Knopper
Link naar reactie
Achter de phono ingang zit een (gevoelige) voorversterker, ivm. het veel lagere uitgangsvermogen van een draaitafel. Flinke kans dat je die opblaast. Er zijn verloopstekkers te koop, waarmee je twee tulp stekkertjes op een poort kunt aansluiten. Verder ook schakelkastjes, waarmee je meerdere apparaten kunt aansluiten. Gebruik je je cassettedeck wel? Zoniet, dan kun je ook de ingang daarvoor op de versterker gebruiken.
Link naar reactie
Hallo, Inderdaad niet doen!! Een pick-up element (magnetodynamisch) produceert een hele lage spanning. Daarom is de phono ingang voorzien van een voorversterker om die spanning op te krikken. Dat is echter nog niet alles. Om ruis van platen te reduceren worden die "opgenomen" met een niet vlakke frequentiecurve, de hoge tonen worden versterkt op de plaat gezet. De voorversterker is voorzien van een RIAA (Record Industrie Assosiation of America) correctie zodat na de voorversterker de curve weer vlak is. Je kunt wel probleemloos een "tape" ingang gebruiken. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...