Ga naar inhoud

Probleem met gebrande audio-cd


Aanbevolen berichten

Ik heb een originele audio-cd gekopieerd met Nero burning rom. Met een Lite-on brander 40x12x48. Als ik cd (kopie) nou afspeel, speelt alleen de 1e track af, d.w.z. met muziek. De overige tracks staan wel gewoon op cd, juiste duur enz. alleen als ik die selecteer hoor ik geen geluid. Ik heb NIET on the fly gebrand. Verder heb ik de wizard van nero gevolgd. Iemand dit probleem ooit gehad ?? Alvast bedankt voor evt. reacties Marielle
Link naar reactie
heb je op volle snelheid deze audio-cd gekopieerd? audio is fout-gevoelig hiervoor, technisch verhaal maar komt neer op de gebrekkige (geen) foutcorrectie. probeer audio altijd op een lage snelheid te kopieren bv 2 maal of 4 maal waarom je dan zo'n mooie snelle brander hebt? precies :wink: verder is het ook mogelijk dat je een beveiligde cd hebt geprobeerd te kopieren :roll:
Link naar reactie
[quote:537b4ea168="Mystery1"]Ik heb op 24 speed gebrand. Hij kan dus 40x. Ik heb deze cd al eens eerder gekopieerd met een brander van HP en daar lukte het wel mee, dus ik weet bij deze cd toevallig dat ie NIET beveiligd is. Dan probeer ik het nog maar een keer op 2x of 4x !! Hoop dat het dan goed gaat. Bedankt voor je reactie !![/quote:537b4ea168] De schijfjes die je gebruikt, zijn die ook 24x Garantueed ? Ik brand mijn audio gewoon op 40x en gelukkig kunnen mijn gewone cd spelers (audio sets) die gewoon aan. ps. is de lite-on op Master gezet en de DMA jumper aangezet ?
Link naar reactie
Ik heb er nog maar een cd-r aan gewaagt ... wederom hetzelfde probleem :cry: . Deze keer heb ik gebrand op 4x. Nero geeft helemaal geen foutmelding aan en zegt dat het brandproces correct is voltooid. Buffer underrun protection staat wel ingeschakeld .. kan het daar iets mee te maken hebben ?? Ook geeft ie in het begin aan dat het om een beveiligde cd gaat, maar zoals ik eerder al zei, heb ik deze cd al een keer gekopieerd met een HP brander en met die ging het harstikke goed. :-? Iemand nog suggesties ?? Groetjes Marielle
Link naar reactie
Die melding van copyrighted cd, geeft Nero nagenoeg altijd, niks van aantrekken dus. Maak je een 1op1 kopie, of selecteer je alle tracks apart? Je dient een kopie 1op1 te maken, DAO (Disc At Once) selecteren en voor de zekerheid NIET on-the-fly. Het feit dat hij alle tracks wel in de index laat zien zegt verder niet zoveel, je hebt waarschijnlijk al met DAO gebrand en hij schrijft dan als eerste zijn TOC weg (Table Of Content), gaat er na dit punt iets mis, dan is de index al geschreven. Wat me nu te binnen schiet, het is toch niet zo´n multimedia cd waar ook nog eens data op staat met bijvoorbeeld filmpjes enzo???
Link naar reactie
Welk merk cd's gebruik je? Wij hebben hier thuis sinds kort ook een nieuwe cd-writer en het blijkt dat hij onze 'oude' TDK cd's (tot 12x) niet goed brand! - Smartburn werkt gewoon (brand zelfs sneller dan 12 speed!), maar de cd is daarna nergens te lezen.. - op 4 speed branden geeft hetzelfde probleem.. :( De nieuwe TDK cd's, die tot 40/48 speed gaan, werken wel gewoon, we moeten onze 'oude' cd's dus nog ff opmaken met de oude brander en dan dus de nieuwe cd's kopen.. Ik weet niet of dat je probleem is hoor, maar dat KAN het zijn, ik zeg niet dat het zo voor jou is.. kwestie van testen dus.. :-?
Link naar reactie
Net zelf ff geprobeerd.. Speelt de cd wel gewoon goed als je het 1e nummer uit laat lopen en dan verder gaat op nummer 2? Dus gewoon de cd uit laten lopen? Zo ja.. dan ligt het waarschijnlijk aan 'cd-ineens' / 'disc at once' .. dan zitten er geen pauzes (van 2 sec) tussen de nummers. Sommige oude cd-spelers zien de cd dan als 1 nummer.. :( Draait ie in je pc wel gewoon goed? Of ook daar niet?
Link naar reactie
Het wordt steeds vreemder .. voor mij tenminste. Ik heb de cd nog een keer geluisterd en heb het volgende ontdekt: - het 1e nummer staat dus helemaal op de cd; - het 2e nummer heeft de 1e 30 seconden GEEN geluid, daarna begint het midden in liedje te spelen; - het 3e nummer begint pas bij 1 minuut geluid te geven en zo gaat het dus de hele cd verder. Als ik op de cd-r kijk, zie ik ook geen egaal vlak (normaal kun je zien wat het gebrande gedeelte is en wat niet). Dit ziet meer uit als een LP, met groeven dus. Klinkt dit iemand bekend ?? Ik heb de 1e keer trouwens gebrand op een Sony cd-r van 650 mb en de 2e keer op een Sony cd-r 700 mb. Ik heb van de week zelf een muziekcd samengesteld en die heb ik gebrand op een Philips cd-r en die doet het perfect :-? Ik vind het eigenlijk zonde om er weer een cd-r aan te verknoeien :( zolang ik niet echt weet waar het aan ligt. Groetjes Marielle
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...