Ga naar inhoud

Mijn DVD-speler speelt geen zelfgebrande VCD's


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Samsung DVD-VHS combinatie. De DVD-speler speelt in principe alles af wat ik erin stop (CD, CD-RW, VCD, DVD, MP3). Echter een zelfgebrande VCD weigert hij af te spelen. Originele VCD's zijn geen probleem. Ik gebruik Nero met een Philips brander. Kan iemand mij vertellen of ik iets fout doe of wat hier aan de hand is. Alvast bedankt.
Link naar reactie
a. Ik kan nog wel een ander merk proberen. Vanavond test ik een cd die door iemand anders is gebrand. b. Het is een stand-alone speler. De melding op de display zal ik nog even nakijken, want met alle varianten die ik heb uitgeprobeerd weet ik dat niet precies meer. In elk geval heb ik een vcd die wel 'afgespeeld' wordt maar dan zonder beeld en geluid. De tijdteller loopt ook niet. c. Zowel VCD als SVCD geprobeerd, maar zonder resultaat. :-?
Link naar reactie
Wat Eddy X schreef zou wel eens kunnen kloppen. Bij het branden door Nero moet je het vinkje bij 'CD afsluiten' aan zetten. Nero brandt verder een standaard VCD, dus die zou te lezen moeten zijn door je DVD speler. Mijn ervaring is echter wel dat Nero een vrij 'blokkerig' beeld oplevert. Als je [url=http://www.tmpgenc.net/e_main.html]TMPGenc[/url] gebruikt kun je een veel beter resultaat krijgen. Gebruik dan de Wizard om de standaard instellingen te krijgen. Op een gegeven moment krijg je een scherm met een knop Expert. Klik hierop en op het volgende scherm kies je op het tabblad Video helemaal onderaan voor Highest quality. Scheelt echt aanzienlijk. Succes. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...