Ga naar inhoud

Wie weet dit . . . .?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een cd gekregen uit het buitenland met foto's erop. Deze foto's wou ik graag op een vcd branden, maar slaag er niet in ze te openen. Ze zijn namelijk van het PCD-formaat (mij onbekend). Wie weet met welk programma of een andere manier deze foto's te bezichtigen zijn? Hou me heel graag aanbevolen voor reacties, en alvast bedankt. Grtz, John.
Link naar reactie
Als het goed is kan dat met Irfanview (freeware). www.irfanview.com Houd er rekening mee dat het correct converteren van pcd een klusje is waar je wat kennis voor nodig hebt van kleurprofielen enzo , heb je die kennis niet dan kunnen kleuren ed niet geheel overeenkomen met het origineel. Wil je het probleemloos correct doen dan is photoshop een betere keuze maar dat is geen "programmaatje" maar eens serieus beeldbewerkings pakket(met bijbehorende prijs....)
Link naar reactie
PaintShop Pro 7 is ook een prima beeldbewerkingsprogramma waarmee dit kan. Je kunt zelfs in batch alle afbeeldingen in één keer converteren. Een probeer versie vind je op [url=http://www.jasc.com/download_4.asp?]de site van JASC[/url]. Deze versie is volledig functioneel voor 30 dagen. Zijn de foto's in ieder geval omgezet naar een voor jou bruikbaar formaat. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...