Ga naar inhoud

cdr-90/800 mb


Aanbevolen berichten

Hallo,ik heb onlangs wat cd-r 90/800mb gekocht maar als ik de medium info van mijn brander lees geeft hij time 10.00.00 (10 min.)en available disc space 88mb terwijl hij eigenlijk een minuutje of 80 moet aangeven en minimaal 800 mb hoe kan dit?is er speciale software voor om die cd's te branden en kan iedere brander dat ? Ik hoor het wel ,alvast bedankt!
Link naar reactie
Er is in princiepe geen echt speciale software nodig om dat soort CD's te kunnen schrijven. Ik weet uit m'n hoofd dat bijv. Nero en CDR-win dit zonder gemekker kunnen. ECDC heb ik niet zeker; ik denk het niet, omdat het programma ook geen overburning ondersteund. Het is echter wel zo dat 90 min CD's niet altijd door alle branders correct ondersteund worden. Over wat voor brander hebben we het en onder welk OS met welk brandprogramma? En heb je al eens meer dan 800 MB op zo'n disk probreren schrijven en zo ja, had je toen problemen?
Link naar reactie
[quote:caf0ab55b2="Captain_Kansloos"]Er is in princiepe geen echt speciale software nodig om dat soort CD's te kunnen schrijven. Ik weet uit m'n hoofd dat bijv. Nero en CDR-win dit zonder gemekker kunnen. ECDC heb ik niet zeker; ik denk het niet, omdat het programma ook geen overburning ondersteund. Het is echter wel zo dat 90 min CD's niet altijd door alle branders correct ondersteund worden. Over wat voor brander hebben we het en onder welk OS met welk brandprogramma? En heb je al eens meer dan 800 MB op zo'n disk probreren schrijven en zo ja, had je toen problemen?[/quote:caf0ab55b2] IDD, en volgens mij moet je in bijv Nero opgeven tot hoever je wilt branden, dus in nero zal je 90 minuten of iets minder moeten opgeven. En zoals de kansloze kapitein zegt : NIET ALLE branders gaan tot 90 minuten. Dacht dat je dat met cdspeed van Nero kon uittesten. Klopt dat niet dan geeft een ander forum lid wel aan met welk pgm je het moet doen
Link naar reactie
daar heb je gelijk in maar op die site staat ook op welke branders die cdroms van 90 en 99 minuten ondersteunen staat daar jou brander niet tussen dan zal je ze ook niet kunnen gebruiken voor die tijd. ook kan je alleen maar svcd of vcd branden met die tijd . nero neemt geen data op die schijven over . geeft dan melding opslagkapaciteit te klein. dus alleen svcd en vcd kun je branden op die langere schijven. succes verder.
Link naar reactie
Ik had ook die cd's gekocht (bij de dynabyte), maar mijn cd-brander herkende de cd's niet eens, laat staan dat ik ze kon branden. Het bleek dat mijn brander geen cd's meer herkent die groter zijn dan 80-min. Dit stukje is van de philips site. [quote:bdc8afa9f9] 99 min cd Sommigen vinden dat de huidige grootte (cd's van 74 en 80 min) nog niet volstaat. Daarom werden onlangs cd's van 90 en 99 min uitgebracht. Dit nieuws werd door vele gebruikers met open armen ontvangen, want nu kunnen ze meer gegevens opslaan. We besloten de nieuwe media van 99 min te testen en na te gaan of er geen problemen opduiken. De meeste bestaande cd-rw-stations kunnen NIET tot 99 min op media schrijven. Waarom ? De "schijflengte" die cd-writers zien, is opgeslagen in een vast leesbaar gedeelte van de schijf, de zogenaamde ATIP (Absolute Time In Pre-Groove). Wegens een slecht ontwerp door de auteurs van het "Orange Book" kan in de ATIP een maximale waarde van 79:59:74 worden geplaatst. Daardoor kunnen normale cd-writers niet weten dat een schijf van 99 minuten werd ingestoken. De enige manier om 99 minuten te branden is de zogenaamde "overburn"-methode. [/quote:bdc8afa9f9] De site waar je kon kijken of je brander geschikt is voor grotere cd's weet ik nu even niet, misschien heb ik m thuis nog ergens staan.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb een brander die "stokoud" is, namelijk een Acer 1208A en met Easy CD Creator Platinum 5.3 kan ik daar uitstekend 800 MB mee branden aan data en ook 90 minuten muziek. Allebei heb ik deze week geprobeerd met MMore schijfjes van 800 MB/90 Minuten en zelfs mijn Akai CD speler uit 1987 speelt dit keurig af. De DivX van 799 MB doet het eveneens prima. Het is maar een weet. Groeten.
Link naar reactie
[quote:824a22f0ff="Bosje"][quote:824a22f0ff="pjcdeboer"][quote:824a22f0ff="plextor"]hebben ze in dat paling dorp GEEN V&D wat jammer he :lol: :lol: :lol: .wij hebben er twee :wink: :wink:[/quote:824a22f0ff] Volendam - haarlem 3-2 (Geintje)[/quote:824a22f0ff] Haarlem is toch de laatste jaren een buitenwijk van Amsterdam geworden :P :lol: 8) :wink:[/quote:824a22f0ff]Haarlem is toch de laatste jaren een buitenwijk van Amsterdam . als ik naar amsterdam wil moet ik mijn fiets bij mijn voor de deur neer zetten inderdaad amsterdam is een voor stad van haarlem. haarlem is Hoofdstad van NoordHolland dus als ze in Haarlem zeggen elke voor deur in amsterdam moet Geel ge schilderd worden dan gebeurd dat ook(ook in volendam) :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...