Ga naar inhoud

[Creative Audigy] Oplossing voor geluid centre speaker!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort deze combinatie: - Creative Audigy - FPS 5300 (5.1 surround) Ik heb tijdens windows-werk en games [b:a213c475bf]geen [/b:a213c475bf]geluid uit de centre speaker, wel tijdens het afspelen van een dvd of het testprogrammatje van creative.. het werkt dus allemaal wel. Waarschijnlijk ondersteunen mijn spellen de 5.1 surround niet.. :( Hiervoor had ik de SB live 5.1 + DTT2200.. Toen had ik ook geen geluid uit de centre speaker, ik had dit toen opgelost door met creative suround mixer als preset te kiezen: [b:a213c475bf]'Movie mode' en dan 'movie mode on'[/b:a213c475bf].. dan had je wel gewoon altijd geluid uit je centre speaker.. sinds de nieuwe drivers van creative bestaat deze preset niet meer en komt er dus tijdens muziek ed geen geluid uit de centre speaker. Heeft iemand anders ook deze combinatie en misschien hetzelfde probleem of de oplossing?? :P
Link naar reactie
Normaal krijg je alleen geluid uit de centrespeaker wanneer het spel dit ondersteund. Ik heb de DTT3500 (voorloper van de Inspire 5700) en krijg alleen geluid uit de centre speaker wanneer het spel dit ondersteund. Idd met de moviemode kun je het geluid zo regelen dat er uit de centre ook geluid komt, als dat bij de nieuwe drivers niet zo is zou ik terug gaan naar de oude (indien deze geen problemen geven).
Link naar reactie
[quote:41816f010a="MicroHerz"]Normaal krijg je alleen geluid uit de centrespeaker wanneer het spel dit ondersteund. Ik heb de DTT3500 (voorloper van de Inspire 5700) en krijg alleen geluid uit de centre speaker wanneer het spel dit ondersteund. Idd met de moviemode kun je het geluid zo regelen dat er uit de centre ook geluid komt, als dat bij de nieuwe drivers niet zo is zou ik terug gaan naar de oude (indien deze geen problemen geven).[/quote:41816f010a] Ja maar waar krijg ik de 'oude' drivers vandaan, zelfs die op de meegeleverde cd zijn te nieuw, die van de SB live 5.1 cd waren goed, maar die kan ik natuurlijk niet voor de audigy gebruiken! :(
Link naar reactie
[quote:2379e98da1="wacht02"]Bij het afstruinen op het Internet, ben ik er nu wel achter dat audigy en XP geen vrienden zijn. Op dit moment is de enigste oplossing of een ander OS installeren, of een andere geluidskaart nemen.[/quote:2379e98da1] Nou das niet helemaal waar, misschien met oudere drivers, maar met de nieuwe drivers heb ik totaal geen problemen met mijn audiqy onder Xp prof.. alleen dan dat ik geen geluid heb uit de centre speaker, maar dat zal je met elke andere OS ook hebben :-?
Link naar reactie
Ik las op tweakers het antwoord!! Je moet met [b:b9d958120b]creative playcentre[/b:b9d958120b], onder het 'uiklap-menutje' [b:b9d958120b]CMSS[/b:b9d958120b] op 'on' zetten, dan heb je ineens wel altijd geluid uit de centre speaker! Wel irritant dat je Playcentre nergens kan downloaden van innet, tenminste ik heb hem niet voor de Audigy kunnen vinden, je moet dus Playcentre van de Audigy cd gebruiken (en kan daarna de update van Creative erover heen knallen)..
Link naar reactie
Je gebruikt nu dus de mixer van Creative. Deze leidt het geluid af uit de andere kanalen. Je kunt gewoon stereo ook opmixen naar vier, vijf of zes kanalen. Geen enkel probleem. Alleen is het dan geen stereo meer, en wordt het geen surround. Voor echt 5.1 geluid heb je een zeskanaals bron nodig. Dit is dus bijvoorbeeld een ac3 stream, dvd, of een game die dat ondersteunt. De meeste games doen tegenwoordig vierkanaals. De subwoofer wordt dan afgeleid uit de vier kanalen, dat lukt wel. De center wordt niet aangestuurd. Dat geluid is er domweg niet. Je kunt het alleen opmixen uit bijvoorbeeld linksvoor en rechtsvoor. Maar het is en blijft nep.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...