Ga naar inhoud

Hoe aan te sluiten


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ga een nieuw comp bouwen en daar stop ik een Sony DDU 1612 (DVD) en een Liteon LTR-40125S (CD-R(W)) in Nou vertelde iemand bij de computer zaak mij dat ik om, ongeacht merk/type, direct van DVD speler naar CD-writer te schrijven ik alles als volgt moest aansluiten: harddisk als master op 1 (IDE) cd-r(w) als slave op 1 DVD speler als master op 2 (eventueel tweede harddisk als slave op 2) iemand anders zei dat dit onzin was en vertelde dat ik alles als volgt kon aansluiten: harddisk als master op 1 (eventueel tweede harddisk als slave op 1) DVD speler als master op 2 CD-R(W) als slave op 2 Wat is nou de beste manier? Ik kom er niet uit :( Alvast bedankt!! :D PS als mobo heb ik een Gigabyte 7VRXP en ik ga (nog) geen RAID gebruiken
Link naar reactie
Juist! lees verder:Wer mit wem - typische IDE-Konfigurationen Wir haben ein paar typische Konfigurationen für Sie herausgesucht. Diese sollten für die meisten Anwendungsfälle funktionieren. Wenn es nicht geht, lesen Sie den nächsten Abschnitt. Fall (a): 1 moderne Festplatte, 1 modernes CD-ROM-Laufwerk Sie besitzen eine UltraDMA/33-Festplatte und ein ebenso modernes CD-ROM-Laufwerk. Hängen Sie die Festplatte an den Kanal IDE1 (Primary), das CD-ROM-Laufwerk an IDE2 (Secondary). Stellen Sie die Jumper so, dass beide Geräte als Einzelgerät konfiguriert sind. Üblich sind Begriffe wie "Single Drive Setting" oder "Master, Slave not present". Fall (b): 1 neue Festplatte, 1 alte Festplatte, 1 CD-ROM-Laufwerk Verbinden Sie die neue Festplatte mit IDE1 (Primary) als Einzelgerät. Auf IDE2 (Secondary) hängen Sie die alte Harddisk und das CD-ROM. Die Festplatte erhält den Status "Master", das CD-ROM-Laufwerk "Slave". Fall (c): 1 Festplatte, 1 CD-ROM-Laufwerk, 1 CD-Brenner Verbinden Sie die Festplatte mit IDE1 (Primary) als Einzelgerät. Auf IDE2 (Secondary) hängen Sie das CD-ROM-Laufwerk und den CD-Brenner. Das CD-ROM erhält den Status "Master", der CD-Brenner "Slave". Sonstige Regeln Mischen Sie nicht ein modernes UDMA-Gerät mit einem alten PIO-Laufwerk auf einem IDE-Kanal. Aus Gründen der Kompatibilität schaltet der Controller oft auf den langsameren PIO-Mode zurück. Die Vorteile von UDMA können dann nicht mehr genutzt werden.
Link naar reactie
Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik begrijp uit je verhaal, dat je on-the-fly wilt gaan branden. In dat geval wordt vaak aangeraden, brander en lezer op verschillende ide poorten aan te sluiten. Lijkt me ook een kwestie van uitproberen. Gewoon aansluiten, en kijken of je op maximale snelheid kunt branden. Ik heb het zelf altijd zo: ide0: harddisk master ide1: cdrw master, cdrom slave
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...