Ga naar inhoud

meer dan 2gb branden


Aanbevolen berichten

Halo allemaal ik heb het volgende probleem;ik heb een mpeg2 file gemaakt van 2.2gb, en nu wil ik dit op een dvd branden. daarvoor gebruik ik nero,maar dat gaat niet helemaal goed als ik het bestand wil branden geeft nero de fout melding dat het niet kan met het ifo file system maar dat ik gebruik moet maken van het udf file system. omdat het bestand groter is dan 2gb. ik heb de dvd al geformateerd met incd en dan naar udf. Windows ziet de dvd wel als 4.7gb en als een udf dvd. iemand enig idee? b.v.d. Jvo.
Link naar reactie
[quote:68b74baab6="Bosje"]UDF dan wordt je schijfje gewoon een grote floppy. Alleen op andere pc's te lezen als je de UDF reader installeert. Ik neem aan dat je het als een DVD wil branden of SVCD Ik heb geen DVD brander , anderen kunnen dit wel aanvullen Zou ook wat meer info geven over OS , en je hardware[/quote:68b74baab6] Ik wil inderdaad een dvd branden die ik op mijn standalone player kan bekijken. win xp prof epox 8k3a+ 2x 40gb maxtor ti4200 aopen dvd+rw 200 series philips liteon40x12x48 liteon dvd player amd 1800+@1656
Link naar reactie
Ik weet hier (nog) niet zo veel van af maar wel 1 ding zeker: een udf cd/dvd is iets anders als een packet wrtiting cd. Wat jij gemaakt hebt met incd is een packet writing cd met udf indeling terwijl je een "gewone" dvd wilt maken met udf bestandsysteem. In het keuze menu van nero zit de optie "DVD-ROM[udf]" Wellicht moet je deze hebben? Maar: ik vermoed dat de fout ergens anders zit en dat is nl dat jij probeert een mpg bestand tot dvd-video te branden en zo werkt het niet. Een video-DVD die je wilt afspelen in een home dvd player moet behalve de correcte structuur(krijg je door te kiezen voor "video-dvd" in menu van nero) ook een inhoud hebben die voldoed aan bepaalde eisen. Zo moet de dvd 2 mappen bevatten genaamd VIDEO_TS en AUDIO_TS en in de map VIDEO_TS moet de video opgeslagen worden in het *.VOB formaat vergezelt van een bijbehorend *.IFO bestand. Hoe kom je hieraan? door de mpg video te "masteren" met een "authoring" programma zoals bv DVD-it!, roxio video-pack en er zijn er zo nog wel meer, als het goed is zit er wel 1 bij je DVD brander softwarebundel(tje) Het "authoring" programma zet de hele mpg zooi om naar een kant en klare VIDEO_TS map en die brand je mbv nero tot een video-dvd. Een video-dvd is dus niet een dvd met daarop gewoon een paar mpeg's gebrand,de dvd zal dan alleen maar af te spelen zijn op een pc en is dan feitelijk niets meer dan een soort extra grote cd. Bij een video-dvd is er dus meer aan de hand als een paar bestandjes op een schijfje branden...... Er heeft de laatste 2 maanden in nagenoeg ieder computer blad wel een test gestaan van dvd-authoring programmatuur, in de laatste Computertotaal die nu nog net in de winkel ligt zit een test van een stuk of wat pakketten, als je haast maakt kan je hem nog net in de winkel vinden voordat de nieuwe uitkomt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...