Ga naar inhoud

Tikkend geluid Soundblaster Live 5.1


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Creative Labs Soundblaster Live 5.1 gekocht. De kaart heb ik geinstalleerd onder WindowsXP Professional. Zodra ik muziek wil afspelen, dan hoor ik steeds een tikkend geluid uit de luidsprekers komen. Ik heb de drivers vernieuwd en andere luidsprekers aangesloten, maar het probleem blijft bestaan. Wie weet hier een oplossing voor.
Link naar reactie
Ik heb de EAX-instellingen uitgezet in de Surround Mixer. Bij WindowsMediaPlayer en Creative Playcenter 2 gaat het afspelen van muziek beter. Zo nu en dan hoor je nog een zacht tikje. Bij het afspelen van filmpjes doet het probleem zich nog wel voor, zodra er muziek in voorkomt. Ik heb een Moederbord met VIA MVP3 chipset. Ik heb deze met de laatste update geflashed en de 4-1 drivers geinstalleerd. Dit helpt ook niet de ViaPFD100.exe geeft ook geen resultaat.
Link naar reactie
tja... ik denk dat je een conf hebt gebaseerd op een socket 7 processor gezien de chipset (MVP3) mogelijk is de processor niet in staat om alle processen " af te handelen" je schrijft niet wat voor processor etc deze chip kent wel meer probs oa met grafische kaarten zoals de TNT2 ook zouden sommige mobo's de diverse kaarten (AGP) niet van voldoende stroom kunnen voorzien met als gevolg gehaper en gereutel heb zelf ook problemen gehad met een MVP3 chip en AMD K6 450, wilde niet draaien met een NVIDIA kaart, met een VOODOO 3 totaal geen problemen probleem betrof ook het geluid, wijzigen geluidskaart geen zin etc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...