Ga naar inhoud

5.1 geluidskaarten, welke moet ik nemen?


Aanbevolen berichten

Hey, Ik wil voor mijn computer een nieuwe [b:5d08c41c27]5.1[/b:5d08c41c27] geluidskaart kopen, maar hoe meer reviews ik lees, hoe meer ik in de war raak. Zelf heb ik wel intresse in de [b:5d08c41c27]Terratec Sixpack 5.1+[/b:5d08c41c27], de [b:5d08c41c27]Terratec DMX 6fire LT[/b:5d08c41c27] of de [b:5d08c41c27]Creative Audigy Player/OEM 1394[/b:5d08c41c27]. Mijn budget is zo'n [b:5d08c41c27]€150[/b:5d08c41c27]. Ook wil ik daar een speakerset bij kopen, waarbij ik zat te denken aan de [b:5d08c41c27]Creative Inspire 5300[/b:5d08c41c27]. Ik heb gehoord dat deze speakerset niet zo goed samen gaat met die Terratec kaartjes, klopt dit? Ook draai ik [b:5d08c41c27]Zinloos XP(Pro NL)[/b:5d08c41c27], de drivers van beide fabrikanten zijn niet echt geweldig hoorde ik, of is dit al opgelost? Ik wil de geluidskaart vooral gebruiken voor DVD'tjes en muziek afspelen, maar ik vind het ook wel leuk om een beetje te gamen. Uiteraard wil ik ook minimaal 1 digitale optische uitgang, maar dit zit op alle kaarten geloof ik. Thanx voor alle hulp en tips, Greetz, Arjen
Link naar reactie
hoi, d8 aan sound onboard......:)) of soundblaster live... kos €43,---- leuk om mee te beginnen :) of terratec dmx 6 fire..... de lite souw ik laten voor wat tie is.....ligt r n beetje aan wat je wilt.... ik werk self veel met music dus vandaar ook de breakout box..... terratec doet het over het algemeen kwa muziek beter dan creative dus is keuze denk ik gauw gemaakt.... voor spellen is die minder geschikt of beter gezegd daar doet creative het gewoon beter . punt... tja keuzes he... zukses.... :wink:
Link naar reactie
Sound on board is meestal niet zo denderend. Daarom gebruik ik dat zelf ook niet. Had in mijn vorige systeem een Creative Soundblaster Live kaart. Voldeed prima. In mijn nieuwe systeem heb ik een Creative Audigy. Ik moet zeggen dat het (midi)geluid net weer gelikter is. Voor het bewerken c.q. luisteren van audio worden de Terratec kaarten over het algemeen beter beoordeeld. Ondersteuning in games zal mogelijk in het voordeel van Creative uitvallen (is nog altijd het origineel...). Dat bepaalde speakersets een lastige combinatie met een geluidskaart vormen lijkt mij eerlijk gezegd vreemd. De speakers (of stereo, maakt niet uit) wordt op de line out van de geluidskaart aangesloten en volgens mij is dat overal toch hetzelfde (even afgezien van de kwaliteit dan). Lijkt mij toch dat een kaartenfabrikant zich anders uit de markt zou prijzen. Weet je geen adres waar je beide merken kaarten kunt vergelijken? En dan wel met dezelfde boxen. Succes met je keuze. Wim.
Link naar reactie
Bij deze keuzes zou ik zonder meer voor de Creative Audigy kiezen. Maar is wel afhankelijk van wat je ermee wilt doen. http://www4.tomshardware.com/video/02q1/020115/index.html Die inspire 5300 is leuk, maar niet bijzonder. de logitec z540 heeft een beter geluid, en is bovendien goedkoper. Maar wel 4.1, dus niet zo geschikt voor DVD, wel voor games. Audigy 73 euro, Z540 67, samen 140, hou je nog een tientje over. :)
Link naar reactie
[quote:c1147e2255]Audigy 73 euro, Z540 67, samen 140, hou je nog een tientje over.[/quote:c1147e2255] Dat lijkt mij niet de geschikte keuze. 150 euro is wel weinig voor een geluidskaart + speakerset die vooral voor film en muziek dient. Het hangt ervan af of je van plan bent hier later nog in te investeren. Indien dit niet zo is zou ik niet voor een audigy met een Z540 gaan. Het grootste deel van je budget moet je sparen voor de speakers. Waarom een laatste nieuwe soundkaart kopen als je zulke goedkope speakers zit? Voor 150 euro zou ik voor een 5.1 speakerset gaan + een geluidskaart, die beiden analoog zijn. Anders kost je geluidskaart al weer meer, wat een mindere speakerset betekent. Eigenlijk zou ikzelf wachten tot ik zo'n 250 euro had, dan kan je een geluidskaart zoals de audigy + een redelijke speakerset met zware bas. Want die goedkope sets hebben meestal flauwe bassen, en maken irritant geluid wanneer je het volume een beetje hoog zet.
Link naar reactie
Nee, in principe wil ik maximaal €150 neertellen voor alleen de geluidskaart. Ik koop, weet ik bijna wel zeker, de Creative Audigy OEM, met een Inspire 5.1 5300. Ik kan ook nu gewoon alleen de geluidskaart kopen, aangezien die Logitech Z-640 er ook wel fijn uitziet. Aleen heb ik nog geen tests van die speakerset gezien, alleen de specs, die zien er goed uit. Wat raden jullie aan, alles kopen(dus Audigy + Inspire 5300) of alleen de kaart en w8en op die Logitech speakertjes? Dit zijn de specs van de speakers voor geinteresseerden: http://www.hastec.nl/files/logitech/pdf/datasheet%20audio%2002_nld.pdf
Link naar reactie
Koop die geluidskaart en wacht voor speakers. Creative is (terecht) een grote naam, die kwaliteitsspeakers en geluidskaarten maakt. Maar er zijn echt wel betere speakers dan de 5300. Ze lijken mij iets te weinig voor zo'n goeie geluidskaart. Je moet zelf wat uitzoeken (reviews enzo), maar ik zou iig wachten voor speakers. Of zeker eens uitpluizen voor betere speakers voor dezelfde prijs. Bvb de terratec homearena 5.1, op tweakers.net staat die goedkoper geprijsd dan de 5300, en die set is naar het schijnt echt goed.
Link naar reactie
Dat de Logitech flauwe bassen zou hebben is niet waar. De set staat er eerder om bekend dat de bas juist te nadrukkelijk aanwezig is. Ik heb de bas op de subwoofer bijna dicht staan omdat ik anders achter mijn bureau vandaan dreun. Dat het geluid niet het allermooiste is geef ik meteen toe, maar dat kun je nauwelijks in die prijsklasse verwachten. Op Tom's Hardware Guide werd de Logitech Z540 in zijn prijsklasse echter als beste beoordeeld. Het is trouwens ook een kwestie van smaak. Wil je echt een goede kwaliteit geluid hebben, dan zul je inderdaad moeten doorsparen. Het is een keuze. Wim.
Link naar reactie
Budget 150 euro voor de kaart alleen, dan heb je de kaarten voor het uitzoeken. Zou toch gewoon voor de Audigy gaan. Voor speakers zou ik inderdaad nog even doorsparen, en de Logitich 5.1 sets afwachten. Verder kun je ook kijken naar de Creative 510d voor 319 euro, die ook goede kritieken krijgt. http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=254 http://www.digit-life.com/articles/creativemegaworks510d/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...