Ga naar inhoud

Renderen en dvd-branden


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje over renderen en over dvd branden. Momenteel gebruik ik Studio8 (Pinnacle) om mijn films te bewerken. 55 minuten film kan ik rechtstreeks renderen en branden vanuit Studio8 Ik render op het hoogste niveau (DV - MPEG2) Dit duurt maar liefs 4 uur. Klopt dit ? Ik heb een Dell P4 -2Ghz - 256Mb - 64mb video - snelle 7200rpm hdd. Mijn volgende vraag is dat ik brand op een philips dvd r+w brander. Als ik de dvd in mijn dvd speler (ook Philips) lees werkt een groot gedeelte perfect. Prima kwaliteit maar tegen het einde begint het beeld te schokken en kan de dvd speler het niet meer lezen en sprint hij naar het hoofdmenu toe. Als ik de dvd lees vanaf mijn dvd brander in mijn pc dan werkt hij wel goed. Hopelijk heeft iemand antwoord/tips.. Bedankt, Ronald
Link naar reactie
Hoi Ronald, Ik heb een zelfde PC ook met Studio 8 alleen met 512 MB geheugen en geen dvd schrijver maar gewoon een cd schrijver. Bij mij duurt het renderen op dvd kwaliteit 1 uur en 10 minuten bij een bestand van ongeveer 15 minuten. Ik schrijf de mpeg file van ongeveer 670 mb dan ook naar cd. Dan bewaar ik de juiste kwaliteit totdat ik een dvd writer heb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...