Ga naar inhoud

VHS naar Video CD


Aanbevolen berichten

heb zelf wisselende resultaten behaald met de volgende "onderdelen" Pinnacle TV RAVE TV-kaartje met video en audio (mono) in; hierop VCR aangesloten, met bijgeleverde (minimalistische) software kun je MPEG bestanden naar je HDD kopieren waarna je ze met bv NERO als VCD kunt fikken. let op dat ongeveer 1 uur video op een 650 mb cd past (als VCD) heb later MAGIX video op cd en dvd aangeschaft voor 35 eurootjes, hiermee kun je het beeld en geluid nog restaureren en daarna nog branden ook. ik schrijf wisselende resultaten omdat je mi een fors systeem nodig hebt om probleemloos te kunnen werken dwz zonder verlies van frames(zowiezo7200tpm HDD). verder is het gehele traject van opnemen, bewerken, encoden en branden tijdrovend, ook het programma leren kennen kost tijd verder heeft een van de genoemde programma's waarschijnlijk "alpha" Indeo codecs op het systeem gezet welke ik heb geupdate via Ligos heb vooral last gehad van schokkkende beelden bij het opnemen van sommige video's, vooral bij de kleine VHS-C bandjes, zou dus ook aan de adapter hebben kunnen liggen. het overgrote deel is overigens gelukt het systeem wat ik gebruikte was een DURON 1000 mhz op een EPOX KTA3L mobo (VIA KT133A) met 256 mb sdram, IBM HDD 20gb 7200 rpm
Link naar reactie
Ik vraag mij af of je bij Pinnacle of zo moet kijken. Je videokaart heeft een video-in, dus zou je daar je uitgang van je video op aan moeten kunnen sluiten. Bij de driver van je videokaart zou ook een videocapture driver moeten zitten. Zelf heb ik een MSI-videokaart met video in en uit. Het heeft me heel wat hoofdbrekens gekost om goed te kunnen capturen. Je zou eens in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=65482]mijn topic hierover[/url] kunnen kijken. Hierin staan misschien ook wat interessante links voor je. Succes. Wim.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...