Ga naar inhoud

Grundig DVD speler


Aanbevolen berichten

Om in de huiskamer mijn MP3's af te kunnen spelen heb ik bovenstaande DVD speler gekocht die ook MP3's kan lezen, doch hij doet het niet, loopt regelmatig helemaal vast, kreeg als antwoord van het servicecenter dat mijn MP3's waarschijnlijk op een andere specificatie opgenomen zijn, ik heb geen idee wat daarmee bedoelt wordt omdat in de goedkoopste DVD speler en mijn autoradio cd-speler mijn MP3's wel goed afspelen. Kan iemand mij adviseren?
Link naar reactie
[quote:f4e1c8d9f0="Bosje"]Heb je de MP3 wel gecontroleerd als deze voldoen aan de specs die Grundig opgeeft ? (zou je niet wat meer info meegeven ?)[/quote:f4e1c8d9f0] Informatie Grundig: Audio formaat: Digitaal: MPEG2/AC-3 Compressed Digital, PCM, DTS (zegt mij niks, ben een echte leek) Ik heb een Pentium11, 350 Mhz Intel processor, 128 mb intern geheugen, de MP3's gebrand zowel met MusicMatch als met Nero, beide Cd's doen het elders wel, maar helaas niet op mijn Grundig waar ik hem speciaal voor gekocht heb daar ik nog een DVD-speler bezit die geen eigengemaakte Cd's kan spelen. Een eigengemaakte audio Cd doet wel op de Grundig. Kun je mij hiermee wat wijzer maken?
Link naar reactie
[quote:b13a49521a] Geplaatst: 26 Aug 2002 11:51 Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Bosje schreef: Heb je de MP3 wel gecontroleerd als deze voldoen aan de specs die Grundig opgeeft ? (zou je niet wat meer info meegeven ?) Informatie Grundig: Audio formaat: Digitaal: MPEG2/AC-3 Compressed Digital, PCM, DTS (zegt mij niks, ben een echte leek) [/quote:b13a49521a] Dit zijn de specs voor audio bij DVD films. Voor MP3-audio is belangrijk bij welke bitrate gesampeld is. Wanneer deze bitrate niet klopt, zal de speler problemen geven.
Link naar reactie
[quote:c74c999b91="Bosje"]idd. zoals gerard timmers zegt, wat zijn de specs van de MP3 volgens grundig. Behalve de bitrate moet je ook kijken of ze het het hebben over MP3 VBR of MP3 CBR.[/quote:c74c999b91] Oeff, ik weet niet eens wat bitrate is, en kan bij de gebruiksaanwijzing niks vinden, dit heb ik even van hun site gehaald: XENARO GDP 5100 Digitale uitgang (coaxiaal) voor Dolby Digital AC3, MPEG 2, PCM en DTS. Analoge audio output: Dolby Prologic (down mix), stereo. 2-Laser concept. Weergave: DVD-video, DVD-R, Video CD 2.0, Super Video CD, MPEG 2, audio CD, CD-R, CD-RW, CD-MP3. Virtual Surround Sound. Afstandsbesturing via Pin 8. Afstandsbediening: TP 81 D. Afmetingen DVD bxhxd ca.: 36 x 7.3 x 24.6 cm. Kleur: zwart, procon zilver.
Link naar reactie
toen je mp3 als data brande, zitten er mappen bij of zit alles in de root Sommige spelers willen alles in de route hebben en komen in de war als je mappen ertussen hebt. probeer dat eens. Anders zou ik de DVD speler gewoon terugbrengen. ALs het binnen 7 werkdfagen gebeurt moeten ze als ik het goed heb je geld gewoon teruggeven. Dat is bij de wet geregeld.
Link naar reactie
[quote:e3916f5866="Bosje"]toen je mp3 als data brande, zitten er mappen bij of zit alles in de root Sommige spelers willen alles in de route hebben en komen in de war als je mappen ertussen hebt. probeer dat eens. Anders zou ik de DVD speler gewoon terugbrengen. ALs het binnen 7 werkdfagen gebeurt moeten ze als ik het goed heb je geld gewoon teruggeven. Dat is bij de wet geregeld.[/quote:e3916f5866] Inderdaad de 1ste MP3 met mappen gebrand, maar dat vond ik toch niet handig dus later zonder mappen, speciale map aangemaakt met de MP3's en die rechtstreeks vanaf de harde schijf met Nero gebrand, doch resultaat 0,0 op de Grundig, vanmiddag in de auto (goedkope speler van Aldi) speelde hij als een tierelier, dus zal ik proberen of ze hem terug willen nemen, heb hem al wel langer daar hij reeds opgestuurd is om de software te uploaden?? Maar in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Als je nog garantie heb, moeten ze het verhelpen. Laten ze je dan vertellen hoe je de MP3 cd in elkaar moet zetten. Pas accepteren als ie de MP3 afspeelt. Succes ermee ? ps als ik het goed begrijp, zit er wel een map op de cd of niet ?(rechtsreeks speciale map gebrand vanaf de HD) Je moet het proberen met een cd zonder dat er een map op zit
Link naar reactie
[quote:374356a743="Bosje"]Als je nog garantie heb, moeten ze het verhelpen. Laten ze je dan vertellen hoe je de MP3 cd in elkaar moet zetten. Pas accepteren als ie de MP3 afspeelt. Succes ermee ? ps als ik het goed begrijp, zit er wel een map op de cd of niet ?(rechtsreeks speciale map gebrand vanaf de HD) Je moet het proberen met een cd zonder dat er een map op zit[/quote:374356a743] Nee joh, zit geen map meer op de Cd, zal mijn mond opendoen bij Grundig want ik heb nog garantie!!!
Link naar reactie
[quote:b0320dda98="Gerard Timmers"]Accepteerd de speler wel andere gebrande cd's? Heb je al geprobeerd om een gewone kopie van een audio-cd te maken en af te spelen? Misschine ligt het wel aan het merk cd dat je gebruikt om te branden. Sommige spelers zijn hier erg gevoelig voor. Heb je ook al eens een CD-RW geprobeerd?[/quote:b0320dda98] Ja een gewone audio CD (zelfde merk als de MP3) die ik met Nero heb gebrand speelt hij wel goed af, CD-RW heb ik niet geprobeerd.
Link naar reactie
Een mp3 file wordt volgens de MPEG-1 layer 3 standaard gemaakt, waarop o.a. de bitrate variable is. De bitrate is de hoeveelheid informatie per tijdseenheid en meestal aangegeven in kb/s (kilobits per seconde). Hoe hoger de bitrate, hoe beter de kwaliteit van de audio. Een hogere bitrate geeft ook een hogere belasting voor de cd speler en de andere hardware. Daarnaast heb je de keuze uit CBR (constant Bit Rate) en VBR (Variable Bit Rate). Vanwege de vele mogelijkheden dienen mp3 bestanden aan een bepaalt formaat te voldoen, om afspeelbaar te zijn op standalone spelers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...