Ga naar inhoud

Nieuwe ronden nieuwe kansen/ondertitels toevoegen ?


Aanbevolen berichten

Ik ga weer een stapje verder,ik heb ondertitels gedownload en vervolgens via de site sectie B/pandora er een ssa bestand van gemaakt en opgeslagen, toen het filmpje ge-encode met op de achtergrond virtual frameserver (op het eerste gezicht doet die niks)lopende.Als TMPGEnc klaar is met encoden wat moet ik dan doen,wat moet ik doen met de frameserver op de achtergrond,hoe krijg ik de ondertitels samen met de film en hoe krijg ik die 2 bestanden gebrand met NERO (vcd)want dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik hoop weer op een aantal goede/simpele adviezen b.v.d. Pierre
Link naar reactie
Unzip dat gedownloade bestand naar de map Plugins van Virtualdub. Vervolgens start je Virtualdub Open het AVI-bestand. Menu 'Video' - 'Filters...' - klik op de 'Add...' knop en selecteer 'subtitler' Open het '.ssa' bestand door op '...' te klikken en het ssa bestand te selecteren. Druk op OK tot je terug in het preview venster van Virtualdub bent. Menu 'Audio' - 'Direct Stream Copy' Menu 'Video' - 'Full processing mode' Menu 'File' - 'Start frameserver' - Start en dan kan je verder met TMPGenc Als TMPGenc het omzetten naar mpg heeft afgewerkt, mag je de Frameserver natuurlijk wel stoppen. Nu zou je avi + je ondertiteling samen in de mpg moeten zitten en kan je de vcd branden met Nero.
Link naar reactie
als je gaat encoderen met tempgenc dan moet je de ondertiteling meteen zien in het beeldje dat je zien tijdens het encoderen . als dit niet het geval is kan je meteen stoppen want dan is er iets niet goed gegaan. dit scheelt je steeds erg veel tijd.maar zoals het op die site staat vermeld klopt het precies. als het niet goed gaat heb je toch echt iets verkeerd gedaan. mij is het de eerste paar keer ook niet gelukt om de ondertiteling erbij te krijgen. maar na een paar keer opnieuw te hebben ingesteld is het me toch gelukt. veel succes met het maken van vcd met ondertiteling. :D
Link naar reactie
Jongens,ik heb de fout gevonden en die lag bij mij. Ik selecteerde elke keer het originele avi.file i.p.v. vdr.avi.bestand want ik gebruik natuurlijk de virtualdub frameserver stom,stom,stom in ieder geval bedankt voor jullie geduld en advies . Op dit moment kan ik in TMPGEnc tijdens encoderen de ondertiteling zien dus ik denk dat het wel gaat lukken. :lol: :lol: :lol: :D :D :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...