Ga naar inhoud

Quicktime capturen


Aanbevolen berichten

Tot nu toe is het me nog niet gelukt, ben er nu 3,5 uur mee bezig en ik kom tot rtsp://a1961.q.kamai.net/3/1961/1127/3d592cae/1a1a1ad443b92287fa28990d83b11282f25ec3f154c3305fcc3bb11a7ff221940371ea197eee57bae95cbd3194fc/part1_600.mp4 Maar dan.... Dit zal niet mee vallen want geen van de truuks die ik ken werkt, inclusief streambox vcr..... Heb streambox compleet opnieuw geconfigureerd voor rtsp protocol maar hij crasht er op omdat ie een Real file verwacht bij het rtsp protocol en niet een mov/mp4. Dit wordt overigens in de toekomst nog wel lachen met die mime-types (rtsp,http,udp) aangezien meerder programma de "standaart" afspeel app proberen te zijn voor zo'n protocol :cry: :cry: Het is 1 van de eerste "echte" MP4 files die ik op het net tegenkom en dat betekent dat de narigheid is begonnen want mp4 is niet zo eenvoudig te grijpen, zoals inderdaad blijkt..... :evil:
Link naar reactie
Hoi, Niet zo mooi. Ik heb er ook al heel wat tijd inzitten maar inderdaad, geen succes. Heb zelfs nog overwogen de Pro versie van QuickTIme te kopen die belooft streaming media te kunnen opslaan, maar ik heb ook mijn twijfels bij dit geval en daarom de knip nog maar dicht gehouden. Hopelijk vind ik nog een oplossing. Alvast heel erg dank voor jouw bijdrage. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Die belofte staat op de website, maar die kunnen ze volgens mij niet altijd waarmaken.... Als de autheur niet wil dat de film is te dl dan is dat dacht ik af te schermen bij het maken van de mp4(alhoewel ik deze optie nog niet heb gevonden), ik heb qt6 pro nu een paar dagen en heb er 1 mp4 tje mee gemaakt om het ff te proberen dus ik weet er nog niet alles van. Anyway: Quicktime6 Pro kan ze NIET opslaan...(het lukt mij tenminste niet) Je krijgt welliswaar een mp4 bestand op schijf ( 1KB)maar dit is niet meer dan een text bestandje waar ik bovenstaand adres heb weten uit te rippen. Mocht je er zelf wat mee willen pielen dan mail je me maar ff...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Geluid capturen wil wel, met dank aan Gerard Nijsse en de onvolprezen UVraagt-rubriek: ///U Vraagt: Streaming Audio Opnemen/// Regelmatig worden we geconfronteerd met de vraag of het ook mogelijk is streaming audio van het internet op te nemen. U zit bijvoorbeeld te luisteren naar een internet radio programma en u vindt het dermate interessant dat u het later nog eens wilt beluisteren. Op het internet is er niet veel te vinden over het opnemen van streaming audio en video. Logisch natuurlijk, omdat het niet altijd is toegestaan om dit te doen. Als een radio programma een populaire CD op het internet zet en u bent in staat om deze op te nemen, dan hoeft u allereerst de CD niet meer te kopen en ten tweede zou u de software weer kunnen distribueren. Illegaal en niet toegestaan natuurlijk, maar het gebeurt. Computer!Totaal ging op speurtocht en ontdekte hoe het mogelijk is met standaard Windows software streaming audio op te nemen. Het opnemen kan gebeuren met Windows Movie Maker die standaard bij Windows Millennium wordt geleverd. Ondanks dat het programma doet vermoeden dat het alleen bedoeld is om video te bewerken, kan er ook audio mee worden bewerkt. U kunt Movie Maker vinden onder 'Start - Programma's -Bureau-accesoires'. Hoe moet u nu streaming audio opnemen? Allereerst is het belangrijk om een audio bron te hebben die actief is onder Windows, zoals een bijvoorbeeld een radio programma dat u afspeelt via de RealPlayer of via de Windows Media Player. Vervolgens start u Movie Maker op en klikt u bovenin op de knop 'Opnemen'. Er zal nu een schermpje gepresenteerd worden waarin u een aantal instellingen kunt maken. Belangrijk is nu bij de optie 'Opnemen' te kiezen voor 'Alleen audio opnemen'. Vervolgens klikt u op 'Nieuw apparaat' om de juiste bron te selecteren. U kunt bijvoorbeeld geluid opnemen die afkomstig is van de CD speler, of een microfoon. Wij kiezen hier voor de optie 'Mixer' omdat het geluid vanaf het internet binnenkomt. Tot slot kunt u het vinkje weghalen bij 'Clips maken'. Dit is alleen voor video bedoeld en niet voor audio. Tot slot kunt u aangeven bij 'Instelling' welke opname kwaliteit u wilt hebben. Wij kiezen hier voor de optie 'Gemiddelde kwaliteit', maar u kunt hier mee spelen. Let wel dat Trouwens afhankelijk van de opname kwaliteit u meer of minder audio kunt opnemen op uw harde schijf. Hoe hoger de kwaliteit des te meer schijfruimte u kwijt zult zijn. Als alle instellingen gemaakt zijn, kunt u op de knop 'Opnemen' klikken. Vergeet niet dat er wel streaming audio actief moet zijn op uw systeem, anders neemt u niets op. Bent u klaar met opnemen, dan kunt u op de knop 'Stoppen' klikken en zal u worden gevraagd onder welke naam u het bestand wilt opslaan. Kies een naam en sla het bestand op. Dit bestand bevat nu de opgenomen audio die u vervolgens weer kunt afspelen met de Mediaspeler van Windows of met Movie Maker zelf. Let wel op dat u de streaming audio applicatie eerst uitzet, anders krijgt u een foutmelding van Windows bij het afspelen. Er zal dan geklaagd worden dat er al een applicatie gebruikt maakt van de geluidskaart. (GN) ___ Werkt als een speer, alleen kies ik niet voor Mixer maar voor SBLive. Verder alles prima. Daarna van WMA naar MP3 of WAV converteren en klaar is het. Wel jammer van het beeld, maar dit is tenminste al heel wat. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Hmja, is een manier. Ongeveer dezelfde als dat Total recorder doet, mits de geluidskwaliteit niet al te slecht wordt gestreamd kan het een bruikbaar resultaat opleveren, de audio ondergaat nl wel een extra decompressie/compressie stap... Een soortgelijke methode kunnen gebruikers van een soundblaster live ook gebruiken door de applicatie te laten spelen en vervolgens in een audiorecorder zoals Goldwave als bron te kiezen voor "what u hear" Is toch niet helemaal hetzelfde als een echte digi kopie :cry: Zo kan je ook wel (als je een behoorlijk potente pc hebt) mbv. een screen recorder (zoals Hypercam http://www.hyperionics.com/index.html ) de clip capturen en tegelijk een soundrecorder mee laten lopen..... Naderhand de boel in-sync op elkaar leggen en plakken en klaar. Ik denk dat dit zelfs kan met microsofts mediaencoder aangezien deze een screen capture codec bevat.... Evengoed bedankt voor de tip! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...