Ga naar inhoud

Cd-rewriter Liteon 408x12x48


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe cd-rewriter aangeschaft en ingebouwd. Bij het inbouwen zijn geen problemen geweest en de computer heeft de speler herkend. Ik heb met de speler een audio-cd gebrand. Daarbij werkte de software (Audio CD Maker - die ik al vaker gebruikt heb) zonder problemen en gaf gewoon aan dat de cd gereed was om in een audio-cd-speler afgespeeld kon worden. Maar door mijn cd-speler, noch door mijn pc wordt deze gebrande cd herkend. Wat kan er fout zijn gegaan? Ikzelf heb geen enkele idee. Iemand anders wel?
Link naar reactie
[quote:bbc271fe3c="pijman"]Probeer eens een ander progje, Nero 5 ofzo dat is één van de beste ! Succes ![/quote:bbc271fe3c] Ik heb wel Nero 5, maar adaptec easy cd creater staat op mijn harde schijf en die krijg ik met geen mogelijkheid verwijderd en Nero wil niet installeren als easy cd creater nog op de harde schijf staat.... dus... zit ik nog met een extra probleem... wel bedankt voor je reaktie!
Link naar reactie
[quote:6d1a3808a5="thijs1981"]Kan je brander de cd wel lezen????????????????[/quote:6d1a3808a5] De gebrande cd kan niet gelezen worden, als je dat bedoelt. Ik kan wel andere cd's (zowel data als audio) lezen met deze brander. Bij audio echter wordt er geen geluid weergegeven. Bij data-cd zoals bijv. Exe-magazine wordt weer wel geluid weergegeven.
Link naar reactie
[quote:b336ec2130]Nu worden echter wel de tracks gelezen, maar afspelen.... ho maar! Moet ik misschien op een lager toerental branden?[/quote:b336ec2130] Moet gewoon werken, maar vraagje zit het audio kabeltje van/naar de geluidskaart in de brander? of misschien in de CD-Rom speler. In dat geval moet je de audio CD natuurlijk in de CD-Rom speler stoppen om hem te kunnen afluisteren. Probeer het met een koptelefoon aan de voorkant van de brander als je daar wel geluid hoord ligt het dus niet aan de gebrande CD :wink:
Link naar reactie
[quote:c2d8efdd46="Zocor"][quote:c2d8efdd46]Nu worden echter wel de tracks gelezen, maar afspelen.... ho maar! Moet ik misschien op een lager toerental branden?[/quote:c2d8efdd46] Moet gewoon werken, maar vraagje zit het audio kabeltje van/naar de geluidskaart in de brander? of misschien in de CD-Rom speler. In dat geval moet je de audio CD natuurlijk in de CD-Rom speler stoppen om hem te kunnen afluisteren. Probeer het met een koptelefoon aan de voorkant van de brander als je daar wel geluid hoord ligt het dus niet aan de gebrande CD :wink:[/quote:c2d8efdd46] De cd wil niet eens opstarten. Je hoort dat hij probeert om de cd te starten, maar verder dan een aantal startpogingen komt ie niet. In mijn discman geeft ie dan daarna de foutmelding dat er een leesfout is.
Link naar reactie
Ik heb een 40x12x48 rewriter en ik heb gebrand in eerste instantie op 24x. Gisteren nog eens op 12x (daarna kon ik wel de tracks zien, maar niets afspelen) en heb vanavond een nieuwe poging gewaagd, nadat ik alle kabels precies volgens de gebruiksaanwijzing opnieuw heb aangesloten (ze zaten in eerste instantie wat anders (master/slave). Ook deze nieuwe poging op 12x is weer mislukt (opnieuw onleesbaar, ook geen tracks, helemaal niets). Ik heb gebruik gemaakt van een TDK d-view cd-recordable 700 Mb, geschikt tot 16x. :( ik word er wanhopig van...
Link naar reactie
Hoe gaat het met data cd's ? Dit is belangriojk om te ween. Je hebt TDK tot 16x gebruikt, dus dat zou de reden zijn waarom alles dat je op een hogere speed dan 16x hebt gebrand het niet deed Op 12 zie je de tracks wel, maar speelt ie niet. Zou ook kunnen dat de lite-on de TDK niet lust. Probeer een ander merk, witte zijn ook goed. Niet sneller branden dan de gegarandeerde snelheid. Als ie dan nog problemen geeft, dan zouden we in de richting vd brander zelf kunnen gaan zoeken, daarom ook de vraag over data cd's
Link naar reactie
Ik heb bij wijze van test nu ook eens een cd op 4x gebrand en......... het is gelukt! Ben blij dat het dus niet aan mijn nieuwe brander ligt, maar denk ik dan aan de brandsnelheid. Ik ga toch nog een keer proberen op een iets hogere snelheid te branden, maar op 4x lukt het in ieder geval wel. Ik heb overigens ook een ander merk cd-r gebruikt, dus dat zou ook mee kunnen spelen. :D
Link naar reactie
[quote:cbb3314e6c="musicman013"]Ik heb bij wijze van test nu ook eens een cd op 4x gebrand en......... het is gelukt! Ben blij dat het dus niet aan mijn nieuwe brander ligt, maar denk ik dan aan de brandsnelheid. Ik ga toch nog een keer proberen op een iets hogere snelheid te branden, maar op 4x lukt het in ieder geval wel. Ik heb overigens ook een ander merk cd-r gebruikt, dus dat zou ook mee kunnen spelen. :D[/quote:cbb3314e6c] Het ligt dus niet aan de brander zelf. Nu moeten we kijken hoe die is aangesloten. Is de DMA wel aangezet voor je brander ? Als je de juiste type cd-r koopt die bij goed met je lite-on omgaat (kwestie van proberen, de lite-on pakt zowat elk merk) dan moet je je audio gewoon op 24x of op 40 speed kunnen branden hoor. Welke Windows gebruik je nu precies ? Welke brander software (versie) gebruik je ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...