Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 7 SE beginnersvragen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb recentelijk een nieuwe PC aangeschaft (P4 2.2, 512 MB RIMM, 2 x 80 Gb 7200 rpm) met FireWire kaart en Philips DVDRW228K dvdbrander. Daarbij zat Pinnacle Studio 7 SE (special edition). Het geheel draait onder Windows 2000. Via Studio 7 een stuk film gecaptured vanaf mijn JVC GR-DV3000, dat lukt perfect. Snel even wat scenes achter elkaar geplakt en toen een bestand gemaakt. Ik heb twee soorten gemaakt: avi-bestand met DivX 5.02 compressie en mpeg2 tbv DVD. Bij beide bestanden valt het op dat de kleuren flets zijn en ik zie veel blocking. Geluid is goed en ook haperen de bestanden nergens. Het blocking viel mij echter erg tegen. Wat kan ik doen om de kwaliteit te verbeteren? Hoe kan ik mijn film als avi opslaan om daarna met TMpegEnc wel in goede DVD kwaliteit te krijgen? Welke compressie moet ik gebruiken bij avi of hoe ongecomprimeerd opslaan ? Misschien hebben jullie suggesties, alvast bedankt. Webguy
Link naar reactie
Belangrijk is om met goed opgenomen video materiaal te beginnen dat wil zeggen filmen vanuit vaste standpunten dus niet met de camera bewegen of zwaaien dan krijg je te veel beweging in het beeld en dat moet allemaal door je processor omgerekend worden naar avi of mpeg en daar krijg je dat blokkerig beeld van. Dus hoe minder je met de camera beweegd hoe beter het resultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...