Ga naar inhoud

wordt GEK van de pinnacle DC-10 kaart


Aanbevolen berichten

Help me, het is iedere keer iets met dat ding! Als het werkt, dan heb ik mooie beelden, maar nooit, helemaal nooit, werkt het probleemloos. Ik zie op het forum wel, dat ik niet de enige met een DC10+ kaart ben, bij wie het allemaal niet werkt. heb altijd gewerkt met W98-SE, een PIII-666, en 2 snelle schijven (7200rpm) wat gaat er mis: Studio DC10: v1.06memorie loopt vol, inclusied virtual memorie: crash Studio DC10: geen overlay tijdens opnemen Studio 7.06: geen CD muziek aan toe te voegen Studio 7.06: crash tijdens het bewerken Studio 7.13: crash tijdens het opnemen Studio 7.13: geen overlay tijdens opnemen Studio 7.13: Blijft hangen op overgangen tijdens make-AVI of make-band Studio 7.13: Geluid en beeld assynchroon (en niet een klein beetje) en ga zo maar door. DIT IS ECHT NIET BRUIKBAAR. Problemen gemeld mij Pinnacle, maar geven niet thuis. Ik heb het ding nu 1+1/2 jaar in huis, maar niets als ellende. HEEFT IEMAND VOOR MIJ DE GOUDEN TIP? bedankt. Ruud :x :evil:
Link naar reactie
De (on)stabiliteit van een dc10+ (eigenlijk de zoran chip die erop zit) zit 'm hoofdzakelijk in de configuratie en type van je moederbord, met een intel chipset op je mobo zit je het best, en het type video kaart en de soort drivers die je daarvoor installeerd. Heb je via op je mobo oid: installeer de correcte chipset drivers hier voor. Het liefst laat je windows drivers aanleveren maar als dat niet gebeurt ga je voor WHQL drivers(mits de fabrikant ze heeft), mijd zoveel mogelijk beta drivers en wees verder voorzichtig met het lukraak installeren van video software en games. Gebruik bij voorkeur een dualboot en houd 1 van de boots geheel vrij van game en overige software, geen internet,geen drivers/apparaten installeren die je niet nodig hebt(printer,modem enz)enz maar gebruik deze uitsluitend voor het dc10 gebeuren. Als windows zelf apparaten installeerd die je niet nodig hebt (bv onboard lan: zet hem uit in apparaatbeheer. Als je win98se gebruikt: check je bios datum, als deze van na 01-01-00 is dan loopt je systeem hoogstwaarschijnlijk in ACPI modus( te controlleren in app beheer: app. weergeven op verbinding) en dit komt de stabiliteit van dc10 niet ten goede. Er is een fix om windows te installeren zonder ACPI, als je hem wilt hebben , mail me maar. Update je bios, erg belangrijk!!
Link naar reactie
Bedankt Richard, ik ga proberen er een dual boot van te maken, zodat ik een versie helemaal clean kan houden. Ik wil daarvoor een 2de partitie op de C-drive maken, en daar een 2de operating systeem plaatsen (ook W98-SE). Mijn D-drive blijft dan voor Video, en bevat dus geen operating systeem. Kan dit? Ik partition magic 4, en bootmagic 7. Betreffende de bios, ja deze is van na 1-1-00, en in apparaat beheer staat ook iets van ACPI. Dit moet dus niet begrijp ik. Wat zijn hiervan de gevolgen?
Link naar reactie
Met Partition en boot magic moet dat kunnen, wees wel voorzichtig en backup eerst je data. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van partition magic enzo maar maak liever een harde schijf leeg en dan opnieuw beginnen, maar ja dat is wel veel meer werk. Wat betreft de ACPI , het is zeg maar de nieuwere versie van het oudere APM powermanagment maar daar bij inbegrepen heeft het ook de plug-and-play bios ondersteuning overgenomen. In winXP en win2000 werkt het best wel goed(ook niet altijd) maar in win98se was het een door microsoft (te) vroeg uitgebrachte feature met als resultaat dat er vaak problemen mee zijn. Apparaat beheer gooit met acpi alle pci kaarten op 1 interupt en alhoewel dit technisch mogelijk moet zijn is het eigenlijk de verdere werking van windows en drivers die er moeite mee heeft. Het verstandigste is dan ook om windows98se zonder acpi te installeren. Letwel: dit wil niet zeggen dat daarmee alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn..... In principe betekent het dat je windows dus vers moet installeren alhoewel er ook wel een oplossing mogelijk is voor een lopenede installatie maar deze werkt meestal daarna nog brakker en is dus niet echt aan te raden... Voor de installatie zonder acpi heb je een scriptje nodig, check je mailbox.........
Link naar reactie
Heel hartelijk bedankt. Ik ga het proberen zodra ik de multiboot aan de gang heb. Dan kan ik met een schone windows beginnen, en dan kan ik acpi script vervangen. Er gebeurd weer iets vreemds met de multiboot, dus daar ga ik op een ander forum maar even naar vragen. Zodra dat werkt, kan ik weer verder. I Ik wil m'n huidige windows niet verkn... werkt verder best aardig, en het is zoveel werk, voordat al die spellen en hardware weer aan de gang is. Dan liever een apart installatie voor video, zonder toeters en bellen. gr.Ruud
Link naar reactie
heb ik niet gedaan. Was wel verstandig natuurlijk. Gelukkig crashte het 2de (nieuwe) operating systeem, en niet de oude (met alle installaties) pfffff..... maar heb het inmiddels aan de gang. Ga nu proberen om het 2de OS te voorzien van pinnacle software, en weet dan snel of het beter is. Alleen: eerste een langweekend zeilen in Denemarken, dus volgende week vervolg. Bedankt zover
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...