Ga naar inhoud

films van tv opnemen met een tv-card?


Aanbevolen berichten

Ik ben een leek op het gebied van multimediale zaken en ik zit hard verlegen om een paar goede adviezen. Wie kan mij (een beetje) helpen? :D Als ik goed geïnformeerd ben kan ik films van tv opslaan op mijn harde schijf als ik beschik over een tv-card, de juiste software en een aftakking van de kabel van mijn kabel-tv (met een splitter?) naar mijn tv-card in mijn PC. Ik heb een aantal vragen waarvan de eerste is : klopt dit? of vergeet ik een essentieel onderdeel? Verder wil ik weten over welke functionaliteit die tv-card moet beschikken als ik van opgenomen films de reclame er uit wil filteren. Of moet dat gebeuren m.b.v. de software? Welke software kan ik het beste aanschaffen? In welk formaat wordt de film standaard opgeslagen(avi, mpeg1/2,?) en kan ik dat met software beïnvloeden? Stel dat ik later ook nog zelf opgenomen videofilms op mijn harde schijf wil plaatsen. Is het dan verstandig om er nu al, bij de aanschaf van de tv-card en de software, rekening mee te houden? Of zijn dat los van elkaar staande zaken?
Link naar reactie