Ga naar inhoud

van avi to ...(DVD)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met het volgende, Ik heb 60 min. video gecaptured, nu wil ik dat gaan renderen naar mpeg, zodat ik er VCD van maak. Niets mis mee, werkt allemaal goed, maarja de kwaliteit he... Nu is het zo dat 60min DigitalVideo ongeveer 14Gb in beslag neemt. 60min video op DVD neemt ongeveer 2Gb in beslag. Is het mogelijk om AVI's te comprimeren naar, ik weet niet wat, maar is DVD het zelfde als MPEG4 ?, zodat je dus van die 14Gb video 2Gb over houdt, en dat dus in stukken hakt van ongeveer 20min./700Mb en dat dus op CDr kan branden? De vraag is dan natuurlijk of de DVD speler de CD's als DVD's aanziet... Wie weet hier meer over, of dit mogelijk is, zoja wat voor encoders zijn hier voor nodig....enz. Groeten, Leon
Link naar reactie
In principe moet je een goede kwaliteit vcd kunnen branden.Met een goede codec moet je een prima kwaliteit beeld op je TV krijgen.Niet tevreden dan capture je het in mpeg2 en maak er een svcd van.(wel met minder min. op de schijf.j kunt hem ook overzetten naar MPeg4 maar dar schietje niks mee op.Teneerste wordt de kwaliteit niks beter ,wel afhankelijk van de resolutie waar je het in captured, dus hoe hoger de resolutie hoe betere kwaliteit, maar bij 288x352 schiet je hier niks mee op, en je kunt deze mpeg4 ook niet op je standalone DVDplayer afspelen.Beetje expirimenteren,neem TRex kun van het enen formaat naar het andere formaat overzetten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...